خبرگزاری کار ایران

کارگران مجتمع نیشکر هفت تپ تجمع کردند/ کارفرما وعده پرداخت مطالبات را داد

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۳۵۵

صبح امروز کارگران بخش کشاورزی وصنعتی مجتمع نی شکر هفت تپه در اعتراض به آنچه بی‌توجه‌ای کارفرمای کارخانه به پرداخت مطالبات مزدی خود می‌خواندند در محوطه ومقابل درب وردی کارخانه شکر تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، صبح امروزشنبه (۱۱ آذر ماه )کارگران بخش کشاورزی وصنعتی  شاغل معترض مجتمع نیشکر هفت تپه با تجمع مقابل  ساختمان کارخانه شکر ومحوطه آن خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.

تعداد تجمع کنندگان که در اصل کارگران رسمی و روز مزدی شاغل بخش صنعت وکشاورزی این مجتمع هستند تا نزدیک به ۵۰۰ نفر برآورد می‌شود.

آنها مدعی هستند که بابت دستمزد بهمن واسفند سال ۹۴ چهار ماه مزد معوقه سال جاری به همراه پاداش وبهربرداری سال‌های ۹۴ و ۹۵ طلبکارند.

دلیل دیگر اعتراض کارگران این واحد تولیدی، مربوط به پرداخت نشدن حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تامین اجتماعی است که مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرده است.

 همچنین کارگران روز مزدی نیز خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود در ماه های بهمن واسفند سال گذشته ودو ماه از سال جاری به همراه ۸ ماه حق بن معوقه مربوط به سال ۹۵ هستند.

طبق اظهارات معترضین حدود ۵۰۰ نفر از کارگران این واحد آماده بازنشسته شدن از طریق قانون  مشاغل سخت وزیان آور هستند و در صورتی که هزینه ۴ درصد بازنشستگی آنها به تامین اجتماعی پرداخت شود این کارگران به زودی بازنشسته خواهند شد.

در عین حال معرضین می‌گویند اگر کارفرمای خصوصی توانایی پرداخت مطالبات معوقه کارگران شاغل و بازنشسته مجتمع را ندارد مجددا این واحد بزرگ تولیدی وکشاورزی را به دولت عودت دهد.

به گفته کارگران معترض اجتماع صنفی آنها  دقایق قبل در حالی خاتمه یافت که قائم مقام مدیر عامل مجتمع به همراه تعدادی دیگر از مسئولان این واحد وعده دادند که به زودی بخشی از معوقات مزدی آنها را پرداخت خواهند کرد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز