خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد؛

اقدامات تامین اجتماعی برای کارگران و کارفرمایان آسیب دیده

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۱۳۲

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: پیش نویسی برای کمک و ارائه تسهیلات بیمه ای به کارگران و کارفرمایان آسیب دیده در زلزله تدوین شده که با موافقت هیات دولت اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید تقی نوربخش در مورد تسهیلاتی که دراختیار زلزله زدگان قرار می گیرد، گفت: با توجه به اینکه مراکز درمانی و طرف قرار داد استان کرمانشاه به دلیل وقوع زلزله شرایط سخت و خاصی را دارند به  همین دلیل تمامی بدهی های سال ۹۵ این مراکز را یک جا پرداخت کردیم تا کمی از مشکلات آنها کاهش پیدا کند.

وی گفت: به هر مستمری بگیر آسیب دیده در مناطق زلزله زده کرمانشاه ۴ میلیون تومان وام بدون بهره پرداخت می شود و همچنین برای ۱۰ هزار بیمه شده در این مناطق بیمه بیکاری تعلق می گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از ایجاد یک مرکز درمانی سرپایی در سرپل ذهاب خبر داد و تاکید کرد: با توجه به خرابی مراکز درمانی این شهرستان مرکز درمانی برای مداوای سرپایی بیماران دایر شده است که روزانه ۵۰۰ بیمار را معاینه و مداوا می کند.

نوربخش گفت: با توجه به تخریب شهرک صنعتی و بسیاری از تولیدی های شهرستانهای کرمانشاه در زلزله و بیکاری تعداد زیادی از کارگران به همین دلیل پیش نویسی در جهت بخشودگی جرایم بیمه ای و همچنین تقسیط بدهی آنها تدوین شده که در صورت موافقت دولت اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به درصد تخریب، کارشناسان و بازرسان تامین اجتماعی وضعیت کارگاه و کارگران را صنف به صنف بررسی می کنند و در نهایت برای ارائه و نحوه کمک و تسهیلات به آنها تصمیم گیری و اقدام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز