خبرگزاری کار ایران

نشست هیئت مدیره سراسری کانون کارگران ساختمانی؛

دغدغه بیمه‌ کارگران ساختمانی/ ۹۰ درصد این کارگران دارای مدرک فنی حرفه‌ای هستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۲۹۹

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشورگفت: مشکلات آموزش و مسائل بیمه‌ای کارگران ساختمانی از مهمترین دغدغه های کارگران می باشد و ما با جدیت هرچه پیگیر این مسائل و مشکلات هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، «اکبر شوکت» رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور در نشست با اعضای هیئت مدیره، بازرسان و مشاوران کانون کارگران ساختمانی کشور که در محل سالن اجتماعات اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران امروز صبح برگزار شد، ارتباط خوب بین تشکلات و دستگاه‌های ذیربط در استان را مهم دانست و گفت: برای حل و فصل مسائل و مشکلاتی که پیشروی انجمن کارگران ساختمانی وجود دارد همدلی و همبستگی با دستگاه‌های مجموعه تعاون کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی حرفه‌ای ، تامین اجتماعی می‌تواند راهگشا باشد .

وی افزود: مشکلات آموزش و مسائل بیمه‌ای کارگران ساختمانی از مهمترین دغدغه‌های کارگران است و ما با جدیت پیگیر این مسائل و مشکلات هستیم.

 عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به ۲۸ آذر زمان انتخابات کانون سراسری اظهار داشت: هم اکنون بالای ۳۵۰ انجمن در کل کشور وجود دارد و ما توانستیم سه قانون در مجلس به تصویب برسانیم که دو قانون در حال اجراست.

وی با برتر دانستن کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان مازندران در جمع کانون‌های سراسری کشور، افزود: این کار با تلاش شبانه روزی، پیگیری و نظارت مستمر محقق شده است

شوکت افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی داریم که ۹۰ درصد آنها مدرک آموزش فنی حرفه‌ای را دریافت کردند.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور به عملکرد هیئت امنای تامین اجتماعی اشاره کرد و یکی از مهمترین کارها را برگزاری مجمع بعد از چندین سال برای برخی از شرکت‌های وابسطه به تامین اجتماعی عنوان کرد .

شوکت وضعیت تامین اجتماعی را در حالت سربه سر توصیف کرد و گفت : سازمان در شرایط حساسی قرار دارد و ما نیز به عنوان تشکلی که آینده‌اش به ماندگاری سازمان گره خورده هست، همیشه سعی می‌کنیم که حامی این سازمان باشیم .

وی در ادامه گزارشی از وضعیت کارگران ساختمانی کشور داد و گفت: بر اساس در سامانه رفاهی که تدوین شد شهرستان نکا از شهرهای پایلوت در شمال کشور بود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز