خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

مشارکت جمعی کارگران؛ نمادی از همدلی و همبستگی ملی/ نهادهای صنفی آسیب‌دیدگان زلزله را حمایت کردند

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۱۷۶

اکبر علیپور با اشاره به سطح بالای مشارکت کارگران در یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه گفت: تشکل‌ها و نهادهای صنفی و مدنی می‌توانند در رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موثر باشند.

اکبر علیپور (رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به همکاری قابل تقدیر کارگران و تشکل‌های کارگری در روند امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه گفت: یک نمونه قابل تقدیر، همین کارگران معدن چادرملو هستند.

وی ادامه داد: در جریان حمایت از زلزله‌زدگان، انجمن صنفی، مسئول جمع‌آوری کمک‌ها بود و حدود دو هزار کارگر این معدن با همدلی و مشارکت ستودنی به این دعوت پاسخ مثبت دادند و در مدت زمان کوتاهی مبلغ قابل توجهی کمک نقدی جمع‌آوری شد. نه تنها کارگران، بلکه کارفرما و شرکت تعاونی معدن نیز از این حرکت استقبال کردند؛ که این مساله جای تقدیر و تشکر دارد.

علیپور با بیان اینکه کمک‌ها را تبدیل به اقلام مورد نیاز کردیم و چندین کامیون بار را در روزهای گذشته به مناطق آسیب‌زده منتقل نمودیم؛ تاکید کرد: در منطقه آسیب‌دیده، نمایندگان تشکل‌های صنفی و کارگری از سراسر کشور حضور داشتند و همدلانه به امدادرسانان هلال احمر و نهادهای ذیربط یاری می‌رساندند.

وی افزود: این همبستگی جمعی کارگران، نمادی از همبستگی ملی‌ست و بدیهی‌ست هرچه تشکل‌ها و نهادهای مدنی و صنفی قدرتمندتر باشند، بهتر می‌توانند در مواقع ضروری نقش خود را ایفا کنند.

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو در ادامه گفت: بایستی سطح تشکل‌یابی کارگران و در مرحله بعد مشارکت صنفی و عضویت در تشکل‌ها افزایش پیدا کند؛ تنها در این صورت است که کارگران می‌توانند به عنوان یک نیروی متحد و متشکل هم در بهبود سطح زیستی خودشان موثر باشند و هم در مواقع نیاز، مشارکت اجتماعی داشته باشند.

او گفت: به عنوان نمونه، در چادرملو در روزهای گذشته انتخابات بازرسان انجمن برگزار شد که بیش از 50 درصد کارگران در این انتخابات شرکت کردند؛ این مشارکت بالا هم تشکل‌ها را قدرتمندتر می‌کند و هم اتحاد کارگران را منسجم‌تر می‌سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز