خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی:

ایمنی درکارگاه ها نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه است

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۷۸۸

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی با اشاره به بازگشت سرمایه ۵۰۰ درصدی سرمایه گذاری در حوزه ایمنی برای کارفرما از لزوم تغییر رویکرد این موضوع در بخشی از حوزه کارفرمایی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی مظفری،  مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی در همایش مسئولین ایمنی در استان همدان گفت : بر اساس مواد ۸۵ و ۹۱ قانون کار،  نظارت مستمر بر  الزامات ایمنی کار در کارگاه با کارفرما است.

 

دبیر شورای عالی حفاظت فنی وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی  با تاکید بر این که  مسئولین  ایمنی باید تلاش کنند تا کارفرما را توجیه کنند که ایمنی سرمایه گذاری است نه هزینه و این موضوع از طریق مطالعه علمی    سازمان بین المللی کار نیز به اثبات رسیده است.

وی با اشاره به بازگشت سرمایه ۵۰۰ درصدی  سرمایه گذاری در حوزه ایمنی برای کارفرما از لزوم تغییر رویکرد این موضوع در بخشی از حوزه کارفرمایی تاکید کرد.

مظفری با اشاره به ساختارو جایگاه معاونت روابط کار وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی در حوزه ایمنی کار  بر نظارت عالی بازرسان کار بر کارگاه ها و اعمال موارد قانونی تاکید کرد و افزود :  نقش تشکل ها تخصصی در ارتقای ایمنی کار در کارگاه ها بسیار مهم است و باید از این ظرفیت استفاده کرد .  

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی یادآورشد : مطالعات جهانی نشان می دهد در کارگاه هایی که از تشکل های تخصصی در ارتقای ایمنی کار به نحو موثری استفاده شده است میزان آمار حوادث ناشی از کار به طرزچشمگیری کاهش پیدا می کند .

مدیر کل بازرسی کار؛ با تعریف حوادث ناشی از کار از دیدگاه قانونی بر لزوم مشارکت جمعی و مسئولیت همگانی در ارتقای ایمنی کار در کارگاه ها تاکید کرد.

 شایان ذکراست در این سفرمهندس احمدمشیریان معاون روابط کار، دکترمظفری مدیر کل بازرسی کار، عباس گرگی  رییس مرکز تحقیقات وتعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار و فرزاد یوسفی مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی،   از کار خانه شیشه همدان بازدید کردند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز