خبرگزاری کار ایران

سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:

زلزله کرمانشاه ۲۳۰۰ کارگر را بیکار کرد/ خسارت ۵۴ میلیارد تومانی واحدهای صنعتی

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۷۲۵

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برآورد اولیه خسارت زلزله در شهرستان های استان کرمانشاه نشان می دهد که تاکنون ۵۴ میلیارد تومان خسارت به صنایع بزرگ و کوچک این شهرستان‌ها وارد شده است که در نتیجه ۲۳۰۰ کارگر بیکار شده‌اند.

روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به خبرنگار ایلنا گفت: برآورد اولیه خسارت زلزله در شهرستان های استان کرمانشاه نشان می دهد که تاکنون ۵۴  میلیارد تومان خسارت به صنایع بزرگ و کوچک این شهرستان‌ها وارد شده است. مطابق گزارش اولیه این خسارت‌ها مربوط به  ماشین آلات، تجهیزات و ساختمان‌های واحدهای صنعتی بوده است .

روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در مورد اینکه در نتیجه خسارت وارد آمده چه میزان از فعالیت عادی واحدهای صنعتی استان کرمانشاه کاسته شده است، اعلام کرد: هنوز آمار تفکیک شده‌ای در مورد خسارتی که زلزله‌ بر واحدهای صنعتی وارد کرده است نداریم و در نتیجه نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کرد.

همچین «نعمت الـله حقیقی» رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات فرمانداری سرپل ذهاب در حال برگزاری است گفت که  ۷۷ واحد صنعتی زلزله زده خسارتی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد دیده اند و ۸۰۰ نفر مستقیم و ۱۵۰۰ نفر غیرمستقیم در واحدهای صنعتی بیکار شده اند.

وی همچنین تاکید کرده است که ۳۰  میلیارد تومان برای بازسازی ابنیه و ۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی تاسیسات واحدهای صنعتی آسیب دیده نیاز هست.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز