خبرگزاری کار ایران

مرکز آمار ایران اعلام کرد؛

٨٠سهم ٢٠ درصدی زنان از مشاغل بازرگانی و خدماتی

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۶۹۷

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، حدود ٨٠ درصد از کارکنان بخش بازرگانی و خدمات را کارکنان مرد و ٢٠ درصد را کارکنان زن تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایلنا،  براساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، حدود ٨٠ درصد از کارکنان بخش بازرگانی و خدمات را کارکنان مرد و ٢٠ درصد را کارکنان زن تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش که در سال ۹۳ در باره نتایج طرح جامع آمارگیری کارگاه‌های بازرگانی و خدمات انجام شده است، کارگاه‌های با فعالیت‌های آموزشی دارای ٦١ درصد کارکن زن و بیشترین سهم کارکن زن در بین فعالیت‌های بخش بازرگانی و خدمات بوده است و کارگاه‌های دارای فعالیت‌ تعمیر وسایل نقلیه موتوری با ٢ درصد، کمترین سهم را در سهم زنان شاغل دارا هستند.

همچنین، بیش از ٣٤ درصد از ارزش افزوده کارگاه‌های بازرگانی و خدمات مربوط به فعالیت خرده‌فروشی ‌است.

بهره‌وری کارکنان این کارگاه‌ها در سال ١٣٩٣ به ازای هر کارکن معادل ٢٠٢ میلیون ریال بوده‌است. همچنین بهره‌وری کارکنان به ازای هر ساعت حدود ٨٠ هزار ریال و دستمزد به ازای هر ساعت به طور متوسط حدود ٣٩ هزار ریال بوده است.

همچنین به طور متوسط هر کارکن ٥٢ ساعت در هفته به فعالیت مشغول است.

نتایج طرح نشان می‌دهد، ضریب نفوذ رایانه در این کارگاه‌ها ٢٩ درصد است که کارگاه‌های با فعالیت تحقیق و توسعه علمی با ضریب نفوذ ١٠٠ درصد دارای بالاترین نسبت از این حیث در کارگاه‌های مورد بررسی است.

همچنین ٢٢ درصد از کارکنان کارگاه‌های مورد بررسی نیز از اینترنت برای فعالیت‌های خود در داخل یا خارج از کارگاه استفاده کرده‌اند.

بر همین اساس، ١١ درصد از مدیران کارگاه‌های مورد بررسی را زنان تشکیل داده‌اند که سایر فعالیت‌های خدمات شخصی با ٥١ درصد بیشترین سهم را از این حیث دارا می‌باشد.

در ادامه این گزارش آمده است، ۷۱ درصد از کارگاه‌های بازرگانی و خدمات از ابزارهای الکترونیکی برای پرداخت و دریافت خود بهره برده‌اند که فعالیت‌های تولید فیلم سینمایی، ویدئویی و برنامه‌های تلویزیونی، ضبط صدا و انتشار موسیقی با ٩٦ درصد بالاترین میزان استفاده را در این زمینه دارا بوده‌اند.

یادآور می شود، طرح جامع آمارگیری کارگاه‌های بازرگانی و خدمات یکی از طرح‌های نوین مرکز آمار ایران است که با هدف تهیه‌ اطلاعات مناسب از ویژگی‌های کارگاه‌‌های بازرگانی و خدمات، در سطح کشور توسط مرکز آمار ایران با همکاری سازمان‌ برنامه‌ و بودجه استان‌های کشور به اجرا درآمده است تا در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی به کارگرفته شود.

این طرح شامل ۳۰ کد طبقه‌بندی فعالیت‌‌های اقتصادی ایران است که قسمت اعظم کارگاه‌های بخش بازرگانی و خدمات کشور را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز