خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز کشور:

گرانی نان تاثیری بر درآمد کارگران خباز ندارد/تحقیقی درباره خریداران نان صورت نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۶۶۱

در حالی که قرار است از امروز قیمت نان ۱۵ درصد افزایش یابد، رئیس انجمن صنفی کارگران خباز کشور معتقد است: تجربه‌های پیشین نشان می‌دهد که افزایش قیمت نان تاثیری در افزایش مزد کارگران نداشته است.

«علی یزدانی» رئیس انجمن صنفی کارگران خباز کشور در گفت‌و‌گو با ایلنا، اظهار داشت: تجربه‌های پیشین نشان می‌دهد که افزایش قیمت نان تاثیری در افزایش مزد کارگران و عادلانه تعیین شدن آن نداشته است.

تاکید این فعال صنفی کارگران خباز درباره تاثیر نداشتن افزایش قیمت نان بر عادلانه شدن دستمزد‌های کارگران خباز در شرایطی است که چندی پیش «محمد محمدی» عضو هیات مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفته بود که کارگران خبازی‌ها بیشترین زحمت را می‌کشند و در قبال آن مزد کافی هم نمی‌گیرند.

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز کشور با اشاره به افزایش قیمت نان از امروز (چهارشنبه/۱ آذر) گفت: افزایش قیمت نان پس از سه سال ثابت نگه داشتن نباید به گونه‌ای در نیمه دوم سال انجام شود که سفره‌های کوچک کارگران و افراد کم درآمد جامعه را کوچکتر کند. باید توجه داشت که نان قوت غالب مردم ایران است و ۸۰ درصد از مردم کشور هر روز نان مصرف می کنند.

یزدانی با بیان اینکه نگرانیم که تورم با افزایش قیمت نان در این مقطع از سال بازهم افزایش یابد، گفت: افزایش قیمت نان  روی سایر اقلام نیز تاثیر می‌گذارد چنانچه وقتی از دو ماه پیش گمانه‌زنی درباره افزایش قیمت نان بالا گرفت قیمت برخی از کالاهای دیگر نیز افزایش یافت. در این میان البته به نظر نمی‌رسد که پیش از افزایش قیمت نان راجع به رفتار مصرف‌کنندگان مطالعه و بررسی شده باشد.

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز کشور اضافه کرد: مشتری نان وقتی ببیند که افزایش قیمت نان تاثیری روی بالا رفتن کیفیت نان ندارد؛ از افزایش قیمت نان سرخورده‌تر می‌شود؛ چنانچه همین حالا هم کارگاه‌های خبازی برای کاستن از هزینه‌های خود به ناچار کیفت نانی که به دست مردم می‌رسانند را پایین‌تر می‌آورند.

چندی پیش هم محمدرضا خواجه (نائب رئیس انجمن علوم و فنون غلات اصفهان) در انتقاد از پایین بودن کیفیت نان گفته بود: پخت نان مرغوب نیازمند آرد با کیفیت است که استفاده از چنین آردی برای هیچ کارگاه خبازی مقرون‌صرفه نیست.

این فعال صنفی کارگران خباز در پایان با اظهار امیدواری نسبت به توجه بیشتر به کیفیت نان و حمایت دولت از آرد با کیفیت، گفت: بیشتر مشتریان نان‌های سنتی در گروه افراد کم درآمد جامعه قرار دارند و قطعا باید به سلامت آنها توجه بیشتری نشان داد نه اینکه نان گران و کم کیفیت را به آنها فروخت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز