خبرگزاری کار ایران

در مراسم گرامی‌داشت سالروز تصویب قانون کار در قزوین مطرح شد؛

اصلاح قانون کار، حلال مشکل کارگران نیست/ بودجه بیمه سلامت کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۱۴۷

در گردهمایی که روز گذشته برای گرامی‌داشت سالروز تصویب قانون کار برگزار شد، اعلام شد که اصلاح این قانون حلال مشکلات کارگران نیست؛ همچنین در این همایش صنفی عنوان شد که بودجه بیمه سلامت کفاف هزینه‌های آنها را نمی‌دهد.

به گزارش ایلنا، مسعود بابایی در آیین بزرگداشت سالروز تصویب قانون کار که روز گذشته (دوشنبه، بیست‌و نهم آبان‌ماه) با حضور جمعی از نمایندگان جامعه کارگری استان قزوین در الوند برگزار شد، افزود: نوسازی صنایع و اصلاح ساختارهای فنی نیز از عوامل مهمی هستند که در کنار سایر عوامل می توانند همراه با اصلاح قانون کار در حل مشکلات جامعه کارگری مفید واقع شوند.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار بدون توجه به منابع انسانی و سرمایه های اجتماعی امکان پذیر نیست، گفت: دولت با وجود محدودیت‌های پیش رو تلاش‌های زیادی را در راستای توجه به این مهم انجام داده است.

این مسئول همچنین گفت: یکسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق کارگران از جمله این موارد بوده است که البته کافی نیست و باید در این حوزه گام های بیشتری برداشت.

بابایی، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۱۳ میلیون جمعیت ساکن در نقاط حاشیه ای شهرها و سکونتگاه های غیررسمی را از خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت: این خدمات در راستای توجه به قشر ضعیف جامعه و با هدف ارتقای خدمات رفاهی به مردم صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: بودجه هشت هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت کفاف هزینه ۱۵ هزار میلیارد تومانی آنرا نمی دهد و در این خصوص باید تدبیری اندیشید تا منافع بلند مدت سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهادی حمایتی دچار مشکل نشود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین در ادامه اظهار امیدواری کرد تا با پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در اینده نه چندان دور، این دستگاه بتواند خدمات خود به جمعیت تحت پوشش را ارتقا ببخشد و مشکلی به لحاظ پرداخت حقوق بازنشستگان نداشته باشد.

وی، با بیان اینکه کارگران نگران آینده صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی هستند واین حق کارگران وبازنشستگان است گفت: امیدواریم با برنامه ریزی مسئولان کشور، مشکلات این سازمان برطرف شود.

در ادامه این گردهمایی صنفی دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین نیز در این آیین گفت: جامعه کارگران و بازنشستگان ۶۷درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد و تامین نشدن معیشت آنها آثا سوئی در جامعه در پی دارد.

عید علی کریمی خواستار تشدید مقابله با قاچاق کالا ها و همچنین واردات بی رویه شد و گفت: این شکل واردات، تولید داخلی را نشانه گرفته و منجر به تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران شده است.

وی همچنین ناکارآمدی  وسوء مدیریت را یکی از عوامل اصلی بحران در این واحد های تولیدی عنوان کرد و گفت: این افراد باید مدیری توانمند، متخصص و کاربلد را به مجموعه خود بیاورند و خود نقش نظارتی داشته باشند.

کریمی در ادامه خواستار برنامه ریزی مدیران برای ارتقای بهره وری در صنایع شد و گفت: کاهش جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی در دهه های گذشته نشان می دهد که در حوزه اشتغال و مسایل کارگری با مشکلات جدی روبرو هستیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امتناع از پذیرش دفترچه تامین اجتماعی در مراکز درمانی خصوصی و تحمیل هزینه های بالای درمان بر دوش بیمه شدگان ازنگرانی های کارگران و بازنشستگان است که مسئولان باید در این خصوص پاسخ دهند.

در خاتمه این آیین بیانه خانه کارگر در سالروز تصویب قانون کار خوانده شد.

قانون کار یکی از مهم ترین قوانین کشور پس از قانون اساسی به شمار می رود که در۲۹ آبان ۱۳۶۹ برای تعیین،تامین، تضمین حقوق و حدود اختیارات و وظایف و تکالیف نیروی کار تصویب شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز