خبرگزاری کار ایران

کارگران ایران ریسه سه ماه مزد طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۸۳۱

حدود ۴۰ کارگر شاغل در مجموعه کارخانه ایران ریسه تاکستان با احتساب آبان ماه سه ماه مطالبات مزدی طلبکارهستند.

جمعی از کارگران کارخانه ایران ریسه در تماس با ایلنا با اشاره به معوقات مزدی خود گفتند: نزدیک به ۴۰کارگر هستیم که در کارخانه ایران ریسه تاکستان کار می‌کنیم اما در حال حاضر بابت سه ماه مطالبات مزدی طلبکاریم.

به گفته یکی از کارگران دلیل پرداخت نشدن معوقات مزدی او وسایر همکارانش کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی به دلیل کاهش حداقلی فعالیت تولیدی ونیروی کار کارخانه است.

طبق اظهارات این کارگر که به صورت رسمی وقرار دادی در استخدام کارخانه ایران ریسه هستند،  وضعیت پیش آمده در حالی است که درگذشته  در کارخانه ایران ریسه حدود ۱۶۰ کارگر کار می‌کردند اما در نتیجه اتفاقاتی که در دو سال گذشته اتفاق افتاد، اکنون تعداد آنها به حدود ۴۰ کارگر رسیده است.

او بابیان اینکه از دو سال قبل وضعیت تولید در کارخانه ایران  ریسه به حداقل ممکن کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر ایران ریسه به صورت نیمه تعطیل درآمده است به طوری که در طول یک ماه کاری فقط به اندازه ده روز کار برای انجام دادن داریم.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات بازنشستگی کارگران ایران ریسه اشاره کرد وگفت:به دلیل سخت‌گیری‌های سازمان تامین اجتماعی، بخش قابل توجهی از آنها نمی‌توانند از بازنشستگی تحت قانون  نوسازی صنایع استفاده کنند.

او در ادامه گفت:در حال حاضر   تعداد قابل توجه ای از کارگران این کارخانه برای اجرایی شدن این قانون به دیوان عدالت اداری شکایت کرده  ورای به بازنشستگی با استفاده از قانون نوسازی صنایع گرفته اند اما پرونده شکایت عده ای دیگر از کارگر ان  از سوی دیوان تاییدنشده واین کارگران برای بازنشستگی دچار مشکل هستند.

به گفته این کارگر ایران ریسه، این وضعیت در حالی است ک از سوی دیگر کارفرمای این واحد تولیدی در تمامی این سالها بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی و ماهیتی شغل این کارگران برای آنها باعناوین شغلی دیگری که از نظر سازمان تامین اجتماعی سخت و زیان آور تلقی نمی‌شود حق بیمه پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز