خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران سنگ پاسارگاد را به اعتراض کشاند

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۶۶۰

حدود ۷۰ نفر از کارگران شاغل در کارخانه سنگ بری پاسارگاد از حدود چهار روز پیش تا هم‌اکنون نسبت به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود معترض هستند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه  سنگ بری پاسارگاد در شهرستان تاکستان از اعتراض صنفی کارگران این واحد صنعتی به خاطر پرداخت نشدن حداقل ۸ ماه مطالبات مزدی خبر می‌دهند.

این واحد صنعتی حدود  ۷۰کارگر دارد که از روز پنجشنبه هفته پیش (۲۵ آبان ماه ) تاکنون در اعتراض صنفی به سرمی‌برند.

جدا از این طلب، کارگران کارخانه سنگ بری پاسارگاد بابت سایر مطالبات مزدی و حق بیمه‌های پرداخت نشده نیز بستان کار هستند، از قرار معلوم  کارفرما بدهی مالی زیادی به تامین اجتماعی دارد و در حال حاضر  کارگران با مشکل تمدید نشدن دفترچه بیمه‌های تامین اجتماعی نیز روبرو هستند.

به نقل از کارگران معترض گفته می‌شود که  علارغم همه مشکلات اخیرا کارفرما در پرداخت اقساط بانکی وام هایی که به نام کارگران در یکی ازبانکها در تهران اخذ کرده را ندارد وبه همین کارگران دچار مشکلات جدیدی شده اند.

به گفته وی ،تیر ماه سال جاری کارفرما به دلیل ناتوانی مالی از طریق دریافت وام ۱۰ میلیونی اقدام به پرداخت  معوقات مزدی کارگران کرده است که در حال حاضر شعب بانک مذکور مرتبا به کارگران تماس  تلفنی می گیرند.

بر اساس اظهارات کارگران قرار بود مسئولیت بازپرداخت تمامی اقساط این تسهیلات برعهده کارفرما باشد اما در حال حاضر چندین ماه از این اقساط به تاخیر افتاده وکارفرما ظاهرا مسئولیتی در قبال پرداخت این اقساط ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز