خبرگزاری کار ایران

از روز گذشته تاکنون؛

نماینده کارگران از ورود به دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند بازماند

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۸۰۸

به گفته منابع کارگری ایلنا از از صبح روز گذشته (شنبه، ۱۳ آبان) تاکنون از ورود یکی از نمایندگان حقوقی کارگران به دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند جلوگیری شده است.

تعدادی ازکارگران منطقه آزاد اروند با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفته‌اند: از صبح روز گذشته (شنبه، ۱۳ آبان) تاکنون از ورود یکی از نمایندگان حقوقی کارگران به دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند جلوگیری شده است.

برپایه این اطلاعات «آرش هاشمی» یکی از افرادی است که در سالهای گذشته به عنوان نماینده حقوقی کارگران در مراجع حل اختلاف دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند پیگیر مطالبات صنفی کارگرانی بوده است که در کارگاه‌های مستقر در محدوده این منطقه مشغول کار بوده‌اند.

دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند در محدوده ساختمان اداری مجموعه منطقه آزاد اروند قرار دارد و از قرار معلوم اکنون دو روز است که به این شخص برای ورود به محدوده ساختمان منطقه آزاد اروند و رفتن به دفتر اشتغال اجازه داده نشده است.

به گفته منابع ایلنا، آرش هاشمی در گذشته از کارگران مجتمع نیشکر میرزاکوچک بوده است از چهار سال قبل نماینده حقوقی کارگرانی بوده است که پرونده آنها به دلیل اختلاف با کارفرما در مراجع حل اختلاف دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند بررسی شده است.

برابر ماده 30 قانون اشتغال نیروی انسانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی چنانچه اختلاف کارگر و کارفرما از طریق سازش حل نشود، پرونده این اختلاف با حضور طرفین اختلاف یا نمایندگان تمام الاختیار آنها و نماینده سازمان منطقه آزاد، در هیات رسیدگی به اختلاف دفتر اشتغال بررسی خواهد شد.

در این رابطه یکی از مسئولان منطقه آزاد اروند با تایید ممنوعیت ورود آقای هاشمی به دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند، گفت: به دلیل برخی مسائلی به آقای هاشمی ارتباط دارد از ورود وی به این بخش‌های مختلف این سازمان جلوگیری شده است.

این مقام مسئول بدون ارائه توضیحاتی بیشتر در این خصوص گفت: البته بعد از اینکه آقای هاشمی در مورد مسائل مطرح شده، توضیحات خود را بدهند راجع به ایشان تصمیم گیری خواهد شد.

لارم به یاد آوری است پیگیری خبرنگار ایلنا برای گفتگو با سایر مسئولان منطقه آزاد اروند از جمله رئیس  دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند تا لحظه ارسال خبر بی نتیجه باقیمانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز