خبرگزاری کار ایران

تحصن بازنشستگان فرهنگی مقابل سازمان برنامه و بودجه/ بیمه کارآمد و اجرای قوانین برزمین مانده؛ مطالبات اصلی بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۱۷۰

صبح امروز، بازنشستگان فرهنگی برای دومین روز پیاپی مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ صبح امروز (نهم آبان) حدود 150 نفر از فرهنگیان بازنشسته برای دومین روز مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

این تجمع‌کنندگان که روز گذشته به همراه دیگر بازنشستگان کشوری در همین مکان تجمع کرده بودند، خواستار رسیدگی مسئولان به مطالبات خود هستند.

یکی از حاضران در تحصن امروز می‌گوید: مهمترین خواسته ما معلمان بازنشسته، اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری است که ده سال است علیرغم وعده‌های مکرر، اجرا نشده‌است.

به گفته این معلم بازنشسته، براساس این قانون، بایستی مستری بازنشستگان با حقوق شاغلانِ 30 سال خدمت و دارای مدرک یکسان، همتراز باشد؛ حال آنکه در عمل شاغلان خیلی بیشتر از بازنشستگان و گاهی تا دوبرابر آنها دریافتی دارند.

این معلم بازنشسته، بیمه تکمیلی ناقص را یکی دیگر از مشکلات موجود می‌داند و می‌گوید: آموزش و پرورش با شرکت «آتیه‌سازانِ حافظ» برای بیمه تکمیلی قرارداد می‌بندد که این بیمه کاملا ناکارآمد است و خدمات مکفی به معلمان بازنشسته ارائه نمی‌دهد.

معلمان بازنشسته می‌گویند: پس از سالها خدمتِ فرهنگی، در تامین هزینه های دوران سالمندی درمانده‌ایم و نیازمند توجه جدی مسئولان و کاربدستان هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز