خبرگزاری کار ایران

روز گذشته اتفاق افتاد؛

پیکر ناخدای کشته شده دفن شد/بی‌خبری از وضعیت دیگر صیادان ربوده شده

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۵۵۱

مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک از برگزاری مراسم خاکسپاری ناخدای ایرانی خبر داد که ۲۱ روز پیش در جریان یورش ماه گذشته گروه موسوم به دزدان دریایی سومالی کشته شده بود و در نهایت وساطت یک ناخدای اماراتی، دزدان دریایی حاضر شدند تا پیکر او را پس بفرستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علین افشار، مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک از برگزاری مراسم خاکسپاری ناخدای ایرانی خبر داد که ۲۱ روز پیش در جریان یورش ماه گذشته گروه موسوم به دزدان دریایی سومالی کشته شده بود و در نهایت وساطت یک ناخدای اماراتی، دزدان دریایی حاضر شدند تا پیکر او را پس بفرستند.

براساس اظهارات این مقا صنفی جنازه ناخدا حیدر رحمتی ساعت  ۴  بامداد روز گذشته (یکشنبه، هفتم آبان‌ماه) با یک لنج صیادی به کنارک رسید و در ساعت ۴ بعدازظهر همان روز در آرمستان شهرستان کنارک به خاک سپرده شد.

از قرار معلوم افراد گروه موسوم به دزدان دریایی سومالی در ابتدا قصد داشتند تا بابت پس فرستادن پیکر این دریانورد ایرانی مبلغ ۱۵۰۰ دلار از خانواده او مطالبه کنند اما گویا با میانجی‌گری یک ناخدای اماراتی راضی می‌شوند تا بدون اخذ پول آنرا پس دهند.

ناخدایی که نقش میانجی را برعهده داشته‌اشت از تبار بلوچستانی‌های ساکن امارات محسوب می‌شود و به گفته صیادان ایرانی با این اقدام کار بزرگی را انجام داده است.

ناخدا رحمتی از اهالی شهرستان کنارک و حدود سی‌سال سن‌داشت از او چهار فرزند باقیمانده‌است که بزرگترین آنها یازده سال و کوچکترین آنها یکسال دارند.

با وجود بازگرداندن یک جنازه هنوز باقی صیادان ایرانی در بند دزدان دریایی سومالی هستند و از وضعیت آنها خبری نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز