خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس مقابل وزارت کار

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۰۴۷

جمعی از کارگران شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس صبح امروز دوشنبه (یک آبانماه) در اعتراض به خصوصی‌سازی وپرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، مقابل ساختمان وزارت کاردر تهران دست به تجمع زدند.

به گزارش ایلنا، گروهی از کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس صبح امروز در اعتراض به  خصوصی‌سازی و پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود از سوی کارفرما مقابل ساختمان وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی  تجمع کردند.

شماری از این کارگران که صبح امروز از محل کار خود در منطقه اسلامشهر راهی تهران شده‌اند، در تماس با ایلنا گفتند: از اردیبهشت سال ۹۵ که مدیریت شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس به بخش خصوصی واگذار شد، پرداخت مطالبات مزدی  وبیمه ای آنها برهم خورده است به عنوان مثال در همین مدت پرداخت مزایایی همچون حق اضافه کاری، کارانه، بهره‌وری و بیمه تکمیلی  حدود ۱۲۰۰ کارگر شاغل در این شرکت با تاخیرهایی همراه بوده است.

این کارگران با یادآوری اینکه پیش از ورود بخش خصوصی، شرکت حمل و نقل خیلج فارس تحت مدیریت مجموعه‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت، افزودند: زمانی که وزارت بازرگانی سابق سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است، مدیریت جدید با افول ثبت سفارش مواجه شد و در نتیجه مشکل  کارکنان شروع شد.

به گفته آنها شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس ۱۲۸۶ نفر نیروی کار دارد که در ۴۳ شعبه ونمایندگی سراسر کشور مشغول به کار هستند.از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر در دفتر مرکزی در منطقه اسلامشهر تهران  فعال هستند که مطالبات معوقه آنها ازیک ماه گذشته در عین حال همکاران شهرستانی آنها تا ۴ماه طلبکارند.

همچنین از سوی کارگران گفته می‌شود که در پرداخت حق بیمه آنها نیز مشکلاتی به وجود آمده است به طوری که حجم مطالبات بیمه‌ای باعث شده‌است تا سازمان تامین اجتماعی از  تمدید اعتبار دفترچه ای درمانی کارگران خوداری کند.

برپایه این اطلاعات ظاهرا کارگران این شرکت حمل ونقل دلیل به تعویق افتادن مطالبات مزدی خود را تامین نشدن منابع مالی کارخانه از سوی کارفرما بخش خصوصی عنوان می‌کنند.

آنها در ادامه می‌گویند:  همه ما  به عنوان شاغلین بزرگترین شرکت حمل و نقل کشور  در مرحله نخست خواستار بازگشتن شرایط کار سابقمان هستیم ودر مرحهل دوم می‌خواهیم در روند پرداخت مطالبات مزدی خللی ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز