خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران «کمباین سازی تبریز» به روز دهم رسید

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۵۸۵

اعتراض صنفی کارگران کمباین سازی تبریز (توسعه صنعت آذربایحجان) که از ۱۰ روز قبل آغاز شده بود امروز نیز ادامه یافت.

یکی از کارگران این واحد تولیدی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: معترضان مانند روزهای گذشته به آرامی در محوطه و مقابل درب ورودی کارخانه جمع شده‌‌اند و منتظرند تا وعده‌های مسئولان در خصوص مطالباتشان عملیاتی شود.

وی بابیان اینکه کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه خود هستند، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت کارخانه پاسخ مشخصی به این خواسته‌های آنها داده نشده است.

او با بیان اینکه مدیریت کنونی کمباین‌سازی تبریز  با پرداخت نامنظم دستمزد و حق بیمه بیش از ۴۰ کارگر شاغل در این کارخانه، گذران زندگی خانواده‌های آنها را با مشکل مواجه کرده‌است، افزود: در شرایطی هستیم که به نان شب خود بیش از هر زمان دیگری محتاجیم بنابراین از مسئولان توقع داریم که به مشکلاتمان رسیدگی کنند.

به گفته این کارگر روند پرداخت مجموع مطالبات او و همکارانش در کارخانه کمباین سازی تبریز   دست‌کم در ۲۰ ماه گذشته با تاخیرهایی مواجه بوده است به طوری که در حال حاضر تمدید دفترچه بیمه اعضای خانواده‌های آنها با مشکل روبرو است.

این کارگر شاغل در کمباین سازی تبریز درباره سایر مشکلات صنفی خود می‌گویند؛ غیر بحث تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی  وبیمه، کارفرما قصد انتقال کارخانه را به یکی از شهرهای استان خراسان شمالی دارد.

وی در این باره گفت: مقدمات انتقال کارخانه کمباین سازی تبریز به حوالی  شهر بجنورد در استان خراسان شمالی فراهم شده اما در این زمینه مسئولان استانی آذربایجان شرقی  واکنشی از خود نشان نمی دهند.

این کارگردر خاتمه می‌گویند؛ انتظار ما از مقامات مسئول این است  که علاوه بر پیگیری پرداخت معوقات مزدی و بیمه‌ای برای حفظ این واحد صنعتی در محدوده استان آذربایجان شرقی تلاش کنند.

گفتنی است کمباین سازی تبریز (شرکت توسعه صنعت آذربایجان ) که در زمینه تولید کمباین های کشاورزی ، ساندویچ‌های پانل و انواع کانکس  در جاده تبریز به آذر شهر (جاده پتروشیمی )فعالیت دارد .این شرکت پیش از سال ۹۰ حدود ۵۰۰ کارگر شاغل داشت که این رقم به مرور با افزایش مشکلات مالی کارخانه تا هم اکنون به حدود ۴۴ نفر کاهش یافته است.

پیش‌تر در رابطه با مشکلات کارگران این واحد صنعتی «میر احد حسینی» مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفته بود: شرکت توسعه صنعت آذربایجان از واحد های مشکل دار در استان است که به دلیل مشکلات مدیریتی بخش خصوصی دچار بحران شده است زیرا کارفرمای این کارخانه به تصمیماتی که در جلسات کمیته واحد های بحران زده گرفته می‌شود، پایبند نیست.

اعتراض کارگران «کمباین سازی تبریز» به روز دهم رسید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز