خبرگزاری کار ایران

استعلام آنلاین چهار واقعه حیاتی مستمری بگیران/ بازرسی حضوری وضعیت مستمری بگیر پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۲۵۳

مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: استعلام آنلاین چهار واقعه حیاتی مستمری بگیران این سازمان به طور یقین مشکلات گذشته را کاهش می دهد و در بهترین شرایط این کار صورت می گیرد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: استعلام آنلاین چهار واقعه حیاتی مستمری بگیران این سازمان به طور یقین مشکلات گذشته را کاهش می دهد و در بهترین شرایط این کار صورت می گیرد.

 

سیدمحمدعلی جنانی افزود: با توجه به اینکه تمایل سازمان تامین اجتماعی انجام تعهدات قانونی به صورت قانونمند است و تا پیش از این برای پیگیری چهار واقعه حیاتی مستمری بگیران مجبور بودیم که بازرسی از منازل آنها انجام دهیم، اما از این پس با امضای تفاهم نامه میان سازمان تامین اجتماعی و سازمان ثبت احوال پیگیری وضعیت مستمری بگیران به صورت آنلاین انجام می شود.

وی ادامه داد: در سال های گذشته پیگیری چهار واقعه حیاتی مستمری بگیران به صورت بازرسی  حضوری و در منزل بود که به طور یقین مشکلاتی را هم برای بازرسان سازمان و هم برای خود مستمری بگیران ایجاد می کرد.

وی افزود: در گذشته بازرسی ها به صورت فیزیکی و آفلاین بود اما در چهار سال گذشته بررسی وضعیت مستمری بگیران هر ١٥ روز یکبار و حتی شاید ماهانه صورت می گرفت که این موضوعات باعث مشکلات جدی برای سازمان و خود مستمری بگیران به همراه داشت.

جنانی اضافه کرد: اکنون با اجرای دولت الکترونیک، برای روان سازی امور، رسیدگی سریع تر به وضعیت مستمری بگیران و سهولت در خدمات رسانی با سازمان تامین اجتماعی از استعلام برخط سازمان ثبت احوال استفاده می شود.

وی اضافه کرد: به همین منظور دسترسی شعب سازمان تامین اجتماعی به پایگاه داده ها و استعلام برخط (آنلاین) سازمان ثبت احوال فراهم شده است و از این طریق می توانند درباره فوت، ولادت، طلاق و ازدواج در میان مستمری بگیران یا فرزندان آنان اطلاع حاصل کنند.

وی اظهار داشت: به همین منظور بخشنامه کنترل وضعیت مستمری بگیران از طریق استفاده از پایگاه داده های سازمان ثبت احوال به صورت آنلاین به تمامی شعب این سازمان صادر شد.

مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: برای اینکه مشخص شود که مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنها به عنوان نمونه استحقاق دریافت مستمری یا کمک هزینه هایی همچون ازدواج یا کفن و دفن و دیگر خدمات را دارند، از این پس از طریق سامانه آنلاین ثبت احوال مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی بیان داشت: به همین منظور بخشنامه اجرای این طرح اخیرا از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی صادر و در اختیار تمامی شعب سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است که استعلام کنترل وضعیت حیات و ممات مستمری بگیران از این طریق صورت گیرد.

جنانی ادامه داد: اجرای این طرح نقطه عطفی در جهت ایجاد عدالت اجتماعی و تسهیل در ارائه خدمت به مستمری بگیران است.

مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح بتوانیم در سریع ترین زمان خدمات لازم را به مستمری بگیران ارائه دهیم.

 در راستای استفاده سازمان تامین اجتماعی از پایگاه داده های سازمان ثبت احوال و استعلام به روز از وضعیت تمام بیمه شدگان و مستمری بگیران، شنبه گذشته تفاهم نامه همکاری میان این دو سازمان منعقد شد.

سازمان تامین اجتماعی ٤٢ میلیون بیمه شده دارد که حدود سه میلیون نفر از آنها مستمری بگیران هستند که با افراد تحت تکفل شمار آنها به بیش از پنج میلیون نفر می‌رسد.

تامین اجتماعی در مجموع ١٨ نوع خدمت به تمام افراد تحت پوشش خود ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز