خبرگزاری کار ایران

روز پنجشنبه براثر طوفان اتفاق افتاد؛

غرق شدن دومین شناور ایرانی در آب‌های کویت/ ناخدا و خدمه به بندر چوبیده منتقل شدند

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۲۱۹

به گفته مدیرعامل تعاونی لنج‌داران سلحشوران آبادان براثر طوفان، روز پنجشنبه (۲۷ مهرماه) یک فروند شناور ایرانی دیگر در آب‌های بندر دوحه غرق شده است.

مسعود حیاوی، مدیرعامل تعاونی لنج‌داران سلحشوران آبادان در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا از غرق شدن دومین شناور ایرانی در آب‌های بندر دوحه خبر داد.

پیش از این اتفاق نیز یک شناور باری دیگر ایرانی در روز هیجدهم مهرماه در ساحل کویت غرق شده بود.

وی در توضیح این حادثه گفت: شناور تازه غرق شده یک لنج باری بود که از سه روز قبل منتظر اجازه مسئولان بندر دوحه برای ورود به آب‌های کویت بود که به دلیل تاخیر در صدور این مجوز طعمه طوفان شد و در آب فرو رفت.

این مقام صنفی افزود: در شناور مذکور که با شماره  ١٦٠٤٩ تردد می‌کرد،  ۵ ملوان به همراه یک ناخدای حضور داشتند که یک روز پس از این حادثه در ردیا سرگردان بودند که سرانجام به ساحل دوحه منتقل و توسط یک شناور ایرانی دیگر به بندر چوبیده بازگشتند.

حیاوی گفت: اگرچه وضعیت عمومی سرنیشنان لنج تازه غرق شده رضایت بخش است اما آنها اکنون مشکل بسیار بزرگی به نام بیکاری مواجه هستند.

وی بابیان اینکه این شناور ایرانی حامل محموله‌ای  ۱۰۰ میلیون تومانی از تره‌بار صادراتی به بازار کویت بود، گفت: تعلل سه روزه مسئولان بندر دوحه در صدور مجوز ورود به این شناور در بروز حادثه روز پنجشنبه بی‌تاثیر نبود.

این فعال صنفی در مورد وضعیت بیمه‌ای این شناور می‌گوید: باتوجه به قواعدی که برای تردد شناورهای باری وضع شده است، مالکان لنج‌ها موظف هستند تا برای دریافت جواز کار دست کم بخش‌های از لنج را در مقابل حوادث بیمه کنند اما از سوی دیگر قمیت یک لنج مبلغی در حدود 400 میلیون تومان است و با توجه به وضعیت مالی دارندگان این شناورها برای جبران خسارت وارده با مشکل مواجه خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز