خبرگزاری کار ایران

در کارگروه اشتغال استان گلستان مطرح شد؛

بیکاری حاصل رکود؛ تحریم و غفلت‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۰۲۷

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انباشت 3.5 میلیون بیکار در کشور، حاصل دوران رکود، تحریم و غفلتِ یک دهه‌ای از پرداختن به این موضوع مهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنج‌شنبه در کارگروه اشتغال استان گلستان گفت: انباشت 3.5 میلیون بیکار در کشور حاصل دوران رکود ، تحریم و غفلت یک دهه‌ای از پرداختن به این موضوع مهم است و باید برای حل آن از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی افزود: فراهم نکردن فرصت های جدید شغلی، موجب انباشت مداوم و سالانه بیکاران و تبدیل این موضوع به چالشی نگران کننده شده است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

وی بیان کرد : یکی از راه حل های قطعی برطرف شدن این مشکل، تقویت بخش های تعاونی و مشارکت همه دستگاه ها برای ایجاد فرصت های جدید شغلی است .

معاون وزیر تعاون پیچ و خم های غیر ضروری اداری را یکی از موانع اجرای طرح های ابتکاری و خلاقانه دانست و افزود : اگر دست یک فرماندار در زمان امضای یک نامه و اجرای طرح خارج از بروکراسی های مرسوم بلرزد و نگران اتفاقات بعدی آن باشد، چگونه می توان انتظار خروج از بحران بیکاری را داشت.

کلانتری به آمار بالای بیکاری در گلستان اشاره کرد و گفت: استفاده صحیح از ظرفیت‌های فراوان و خدادادی این استان ، یکی از راهکارهای کاهش هر چه بیشتر بیکاری در گلستان است .

وی اضافه کرد: اجرای طرح اشتغال روستایی ، یکی از برنامه های وزارت تعاون برای رفع مشکل بیکاری است که تا پایان برنامه ششم توسعه ایجاد اشتغال سالانه950 هزار نفر در شهرها پیش بینی شده و 995 هزارنفر شغل نیز در روستاها تا پایان برنامه ششم در دستور کار است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز