خبرگزاری کار ایران

جمعی از معلمان آزاد در تماس با ایلنا:

با 15 سال سابقه یک روز هم بیمه نداریم/ عایدی معلمان غیردولتی از حداقل مزد کمتر است

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۱۳۱

معلمان آزاد می‌گویند: بایستی برای ساماندهی نیروهای آموزشی در بخش غیر دولتی تدبیری اندیشیده شود تا معلمان غیرانتفاعی‌ها هم از حداقل‌ها بهره‌مند شوند.

در روزهای گذشته پس از اظهارات سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر لزوم ساماندهی نیروهای سرگردان آموزش و پرورش شامل حق‌التدریسی‌ها، مربیان پیش‌دبستانی و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، تعدادی از معلمان آزاد که در مدارس غیرانتفاعی مشغول به کارند با ایلنا تماس گرفتند و از شرایط شغلی خود انتقاد کردند.

یکی از این معلمان که به گفته خودش 15 سال سابقه تدریس در مقطع ابتدایی دارد و ساکن زنجان است؛ می‌گوید: نیروهای آزاد؛ نیروهای غیردولتی؛  نیروهای غیرانتفاعی؛ این نام‌هایی است که به ما کادرآموزشی در بخش خصوصی می‌دهند.

او ادامه داد: با 15 سال سابقه کار، یک روز هم بیمه ندارم؛ سال تحصیلی گذشته به طور متوسط ماهانه 200-300 هزار تومان درآمد داشتم؛ همکارانی داشتم که حتی از این هم کمتر می‌گرفتند.

معلمان آزاد می‌گویند مصوبه جدید  مجلس در ارتباط با نیروهای آزاد آموزش و پرورش، خوب است اما باز هم نگرانی‌ها باقی‌ست. طبق مصوبه مجلس همه ی نیروهای آزاد طبق روزهایی که فعال هستند بیمه و حقوق وزارت کار دریافت میکنند

به گفته همان معلم زنجانی، مصوبه مجلس، در نگاه اول  قانون خوبی است؛ اما از گوشه گوشه‌ی کشور صدای عدم تمدید قراردادها می آید و این یعنی موسسات بسیاری حاضر نیستند زیر بار این مصوبه برود و نیروهای آزاد باید منتظر چالشی به نام خانه نشینی شوند.

به گفته این معلم، دولتی‌ها و مجلس‌نشینان در کنارِ ارائه تمهیدات برای جذب نیروهای سرگردانِ بخش دولتی،  باید به فکر نیروهای سرگردان وبلاتکلیف در بخش خصوصی آموزش هم باشند؛ ما نیروهای آزاد، هیچ سهمیه ای در آزمون‌های جذبِ آموزش و پرورش نداریم و با وجود سالها خدمت در آموزش و پرورش نه آینده شغلی داریم و نه از خدمات و مزایای حمایتی محرومیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز