خبرگزاری کار ایران

دیروز وامروز انجام شد؛

تجمع کارگران توسعه صنعت آذربایجان برای معوقات مزدی

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۶۴۳

گروهی از کارگران شاغل در کارخانه «گسترش توسعه صنعت آذربایجان» دیروز وامروز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود در محوطه کارخانه تجمع کردند.

شماری از کارگران «شرکت گسترش توسعه صنعت آذربایجان» (کمباین سازی تبریز) در تماس با ایلنا گفتند: شماری از همکاران آنها روز گذشته و امروز (۲۴  و۲۵ مهرماه )در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود در محوطه کارخانه تجمع کرده اند.

آنها می‌گویند شمار معترض نزدیک به ۴۰ نفر می‌شود و در بیست ماه گذشته با مشکل پرداخت معوقات مزدی مواجه بوده‌اند.

همچنین گفته می‌شود که در پرداخت حق بیمه این کارگران نیز وقفه‌هایی ایجاد شده است به طوری که در حال حاضر تمدید دفترچه بیمه اعضای خانواده‌های آنها با مشکل روبرو شده است.

 برپایه این اطلاعات ظاهرا کارگران این مجتمع صنعتی دلیل به تعویق افتادن مطالبات مزدی خود را تامین نشدن منابع مالی کارخانه از سوی کارفرما بخش خصوصی عنوان می‌کنند.

به گفته کارگران معترض، شرکت گسترش توسعه صنعت آذربایجان که در زمینه تولید کمباین های کشاورزی ، ساندویچ‌های پانل و انواع کانکس فعالیت دارد پیش از سال ۹۰ حدود ۵۰۰ کارگر شاغل داشت که این رقم به مرور با افزایش مشکلات مالی کارخانه تا هم اکنون به حدود ۴۴ نفر کاهش یافته است.

مشکلات کمباین سازی تبریز در کمیته واحد های بحران زده پی گیری می شود

در این زمینه «میر احد حسینی »مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با تایید اجتماع صنفی کارگران شرکت گسترش توسعه صنعت آذربایجان به ایلنا گفت:شرکت توسعه صنعت آذربایجان از واحد های مشکل دار در استان است که به دلیل مشکلات مدیریتی بخش خصوصی دچار بحران شده است.

او با بیان اینکه موضوع مشکلات کارخانه وکارگران را مرتبا در کمیته رسیدگی به واحد های مشکل دار وبحرانی رسیدگی می کنیم افزود:دلیل باقی ماندن مشکلات این واحد صنعتی یکی حاضر نشدن کارفرمای این کارخانه در جلسات کمیته واحد های بحران زده است ودیگر اینکه زمانی که در جلسات حاضر است به تصمیماتی که در جلسه گرفته می شود پایبند نیست.

به گفته  آقای حسینی طی چند روز آینده مجددا موضوع مشکلات کارگران شرکت توسعه صنعت آذربایجان را در کمیته واحد های بحرانی مطرح وپی گیری می کنیم ودر نهایت  در این جلسات سعی مان  بر این است که حداقل تکلیف کارگران شاغل در آن مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز