خبرگزاری کار ایران

برخورد نامناسب شهردار «مشکین دشت» با کارگران/ عضو شورای شهر: نباید با معترضان تندی می‌شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۷۳۳

به گفته عضو شورای اسلامی شهر مشکین‌دشت، مطابق تصمیم روز گذشته جلسه اعضای شورا، شهردار مشکین دشت ملزم شده است تا بابت ادبیات نامناسبی که در برخورد اخیر خود با کارگران معترض خدمات شهری داشته‌است از آنها عذر خواهی کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، باز هم برخورد ناصحیح مسئولان شهری با کارگران خبر ساز شد. این بار نوبت شهردار مشکین‌دشت از توابع استان البرز بود تا با سخنان تعجب برانگیز خود در جمع شماری از کارگران خدمات شهری موجی از واکنش منفی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی و در نتیجه افکار عمومی ایجاد کند.

براساس فیلم کوتاهی که از این ماجرا تهیه و تاکنون در شبکه‌های اجتماعی بازنشر یافته است؛ روز پنجشنبه هفته گذشته (۲۰ مهرماه) تعدادی از کارگران شهرداری مشکین‌دشت برای دریافت حقوق‌های عقب‌ مانده خود مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند. بعد از دقایقی «محبوب فروزنده» به میان کارگران آمده و با ادبیاتی تند که نمی‌توان آنرا مناسب و مودبانه تلقی کرد خطاب به کارگران معترض، می‌گوید: هرکس به وضعیت ناراضی است برود تسویه کند تا به جای او نیروی جدیدی جذب کنیم.

با گذشت چهار روز از این اتفاق اکنون «احمد حسینی‌تبار»، نائب رئیس شورای شهر مشکین‌دشت به خبرنگار ایلنا می‌گوید: اعضای شورای شهر روز گذشته (شنبه، بیست‌و دوم مهرماه) شخص شهردار را بابت چنین برخورد نادرستی به صحن شورای اسلامی شهر مشکین‌دشت، فراخوانند تا در مورد این شیوه سخن‌گفتن با کارگران شهرداری توضیح بدهد.

او ادامه می‌دهد: البته بعد از آمدن شهردار به صحن شورای مشکین‌دشت، قرار شد تا شخص شهردار به صورت رسمی عذرخواهی کرده که در نهایت فیلم این غذرخواهی نیز برای اطلاع رسانی در شبکه‌های مجازی منتشر شد.

با این حال حسینی تبار هنوز معتقد است که ای‌کاش از همان ابتدا شهردار مشکین شهر در مواجه با کارگرانی که گرفتار معیشتی دارند با ادبیاتی بهتر صحبت می‌کرد و این اتفاق هرگز نمی‌افتاد.

نائب رئیس شورای شهر مشکین دشت در توضیح ماجرا می‌گیود: مدتی قبل قرارداد شرکت پیمانکاری که این کارگران تحت استخدام آن بودند با شهرداری تمام می‌شود اما پیمانکار جایگزین صلاحیت انجام این کار را نداشت و در نتیجه پس از مدتی برکنار می‌شود.

حسینی‌تبار اضافه می‌کند: در این فاصله زمانی که شهرداری مشکین‌دشت به دنبال پیمانکار جدید می‌گشت مدتی در روند پرداخت مطالبات کارگران شهرداری وقفه ایجاد شد اما در حال حاضر مقداری از معوقه آنها پرداخت شده است  و جدا از آن شهرداری مشکین دشت برای بهبود وضعیت این کارگران جلسه برگزار کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز