خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان ایلام مطرح کرد:

خدمات ناکافیِ مراکز درمانی تامین اجتماعی در ایلام/ بیمه‌شدگانِ ناراضی نامه نوشتند

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۶۹۵

هدایت چراغی از ناکافی بودن خدمات در مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان ایلام خبر داد و گفت: بیمه‌شدگان به قصد اعتراض نامه‌نگاری کرده‌اند.

هدایت چراغی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان ایلام) در گفتگو با خبرنگار ایلنا از ناکافی بودن خدمات ارائه شده در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان ایلام انتقاد کرد.

چراغی گفت: در این مراکز به بیمه‌شدگان، خدمات لازم ارائه نمی‌شود و استاندارهایی که باید، رعایت نشده‌است.

به گفته چراغی، تعداد مراکز درمانی تامین اجتماعی به نسبت جمعیت بیمه‌شدگان و بازنشستگان بسیار کم است و این تعداد، جوابگوی نیازهای کارگران نیست.

وی همچنین از نامه اعتراضی جمعی از بیمه شدگان تامین اجتماعیِ استان ایلام خطاب به خانه کارگر استان خبر داد.

متن این نامه به شرح زیر است:

احتراما اینجانبان بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی استان ایلام مدت‌هاست با مشکلات عدیده‌ای به شرح زیر در مراکز درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی مواجه می‌باشیم که دیگر واقعا در مقابل آنها به ستوه آمده‌ایم. خواهشمند است نسبت به انعکاس این موضوع به مسئولین ذی‌ربط اقدام لازم را مبذول فرمایید.

اهم مشکلات مورد نظر به شرح ذیل است:

1- عدم تکریم ارباب رجوع از سوی مدیر درمان استان و بعضی از کارکنان مدیریت درمان و پزشکان مراکز درمانی که اکثر آنها قشر سالمند و بازنشسته و بوده و تردد و ایاب ذهاب به مراکز درمانی برای آنها سخت و طاقت‌فرساست.

2- عدم دقت و توجه در رسیدگی به نوع بیماری مراجعین و نتیجه نگرفتن از درمان و در نتیجه مراجعه به دیگر مراکز درمانی استان که موجب هزینه‌های گزاف و سنگین به طوری که بیشتر داروهای معمولی سرماخوردگی و مسکن آن هم بدون توجه و نیاز بیمار تجویز و تحویل داده می‌شود.

2- عدم اعتماد به مراجعین و بیماران در بیان بیماری آنها و تجویز دارو به طوری که شخصیت‌ها مورد اهانت قرار می‌گیرد؛ به عنوان مثال داروی کم‌کاری تیرویید که تعداد کمی از آن به بیمار می‌دهند در حالی که مصرف هر روزه دارد و در نتیجه باعث مراجعات مکرر بیمار می‌شوند. موارد زیادی از این نمونه موجود است.

5- عدم اجرای عدالت در کمیسیون‌های پزشکی و عدم رسیدگی به پرونده‌های ما به نحوی که بعضی‌ها مدت بیش از یک سال است که تحت رسیدگی بوده و هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم. میزان کامل از کار افتادگی را به ما بیماران اعلام نداشته که این از حقوق بیمار می‌باشد که چه مقدار و چه میزان درجه از کار افتادگی دارد.

6- کمبود تعداد مراکز درمانی و کلینیکی استان با توجه به جمعیت  بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران عزیز که باعث تجمع و اتلاف وقت و انتظار طولانی می‌شود.

با توجه به مراتب فوق مجدا یادآوری می‌شویم عاجزانه تقاضامندیم مشکلات ما را به گوش مسئولین برسانید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز