خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان تامین اجتماعی:

سازمان تامین اجتماعی ۵۰ میلیارد رکورد اطلاعاتی ثبت کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۳۹۶

مراسم امضای یادداشت تفاهم میان رئیس سازمان تامین اجتماعی و رئیس سازمان ثبت و احوال امروز در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تفاهمنامه همکاری میان سازمان تامین اجتماعی و رئیس سازمان ثبت و احوال امروز (شنبه، بیست‌ودوم مهرماه) به امضای سیدتقی‌نوربخش (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) و حمید درخشان‌نیا (رئیس سازمان ثبت احوال) رسید.

براساس این تفاهمنامه مشترک، قرار شد سازمان تامین اجتماعی در رابطه با ارائه تعهدات کوتاه مدت خود و گسترش خدمات غیرحضوری با سازمان ثبت و احوال همکاری کند.

سیدتقی نوربخش (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) با بیان اینکه با تفاهمنامه منعقده در ارتباط با تعهدات کوتاه‌مدت و خدمات مربوط به برقراری مستمری نیازی به حضور فرد متقاضی در محل نخواهد بود.

وی با بیان اینکه این خدمات مربوط به چهار بخش تولد، فوت، ازدواج و طلاق است، گفت: بدین وسیله احراز برقراری مستمری تنها از طریق شماره ملی، انجام می‌شود.

نوربخش اضافه کرد: هم اکنون سازمان تامین اجتماعی پس از 60 سال قدمت 50 میلیارد رکورد اطلاعاتی ثبت کرده که باید با دقت از آنها صیانت شود و اطلاعات به صورت تجمیعی ثبت شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون سازمان تامین اجتماعی 17 خدمت متفاوت ارائه می‌کند، گفت: به دنبال آن هستیم که تردد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را بکاهیم چرا که هم اکنون نیمی از جمعیت کشور شامل 42 میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه‌ای سازمان قرار دارند.

وی افزود: بدین طریق هزینه‌های شهروندان کاهش می‌یابد، البته باید گفت که برای این کار نیازمند یک شماره واحد برای شناسایی تمامی شهروندان هستیم و این کار هم اکنون با تعویض کارت‌های ملی هوشمند با کارت‌های قدیمی توسط سازمان ثبت و احوال در حال انجام است.

نوربخش اضافه کرد:‌ هم اکنون خدمات فوق را در شعبه یک تامین اجتماعی استان تهران در خصوص ازدواج و فوت انجام داده‌ایم تا خدمات مربوط به پرداخت مستمری به این دسته از افراد به صورت آنلاین و برخط انجام شود.

وی در ادامه افزود: در خدمات‌دهی الکترونیک سازمان تامین اجتماعی که دفترچه‌ بیمه‌های الکترونیک در آن ارائه شده‌اند کاری کردیم که به جای شماره بیمه، شماره کارت ملی ملاک شناسایی فرد باشد به این طریق جلوی هرگونه سوءاستفاده را می‌گیریم.

در ادامه مراسم انعقاد یادداشت تفاهم حمید درخشان‌نیا، رئیس سازمان ثبت و احوال با اشاره به تعویض کارت‌های هوشمند ملی با کارت‌های ملی فعلی گفت: روزانه 2.5 میلیون کارت هوشمند تولید می‌شود و با این حساب تاکنون حدود 28 میلیون کارت هوشمند عرضه شده است.

وی افزود: باید گفت که تا پایان سال 96 اعتبار کارت‌های ملی اتمام می‌یابد از این رو از متقاضیان می‌خواهیم که به منظور سریع‌تر انجام شدن کارهای خود هر چه سریعتر به دفاتر مربوطه مراجعه کنند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده میان دو سازمان گفت: با این تفاهم‌نامه وقایع حیاتی چهارگانه را بدون نیاز به حضور فرد متقاضی استعلام می‌کنیم.

درخشان‌نیا با بیان اینکه بیش از 120 وزارتخانه و دستگاه و نهاد عمومی و خصوصی به پایگاه سازمان ثبت و احوال وصل هستند، گفت: به وسیله این پایگاه در هر ثانیه 6 هزار استعلام را پاسخگو هستیم.

وی در خصوص مزایای کارت‌های هوشمند ملی گفت: کارت‌های هوشمند علاوه بر اینکه به هرچه بهتر اجرا شدن تفاهم نامه فوق موجب کاهش هزینه‌های شهروندان در مراجعه حضوری به ادارات مختلف می‌شوند ضمن اینکه وجود کارت‌های هوشمند در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ضروری است و مصوبه هیئت دولت را نیز پشت سر خود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز