خبرگزاری کار ایران

نماینده آبادان در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

زد و خورد و تحقیر ملوانان آبادانی در کویت ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۲۷۱

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید به دلیل ناهماهنگی مسئولان استانی روند رسیدگی به موضوع برخوردهای تحقیرآمیز با خدمه‌ لنج‌های آبادانی در بندر دوحه کویت، کند پیش می‌رود.

غلامرضا شرفی (نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی) در مورد وضعیت ملوانان لنج‌های ایرانی که به دلیل برافراشتن پرچم ایران و نصب عکس مسئولان جمهوری اسلامی ایران روی لنج‌ها خود، توسط پرسنل بنادر کویت مورد آزار واقع می‌شوند، به خبرنگار ایلنا می‌گوید: ملوانان ایرانی که سوار بر لنج‌ها، آبادان را به مقصد بندر دوحه کویت ترک می‌کنند؛ می‌دانند که در این بندر بدرفتاری و برخوردهای فیزیکی در انتظارشان است و متاسفانه مسئولان بنادر کویتی با ملوانان ایرانی به دلیل اختلافات سیاسی میان دو کشور بدرفتاری می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: ما به عنوان نمایندگان شهروندان آبادانی در مجلس شورای اسلامی با معاون پارلمانی وزارت امور خارجه و دیگر معاونان وزیر امور خارجه جلساتی را برگزار کرده‌ایم تا به وضعیت ملوانان آبادانی رسیدگی کنند ولی به دلیل اینکه فرمانداری و استانداری هنوز گزارشی در مورد زد و خورد ملوانان آبادانی در کویت ارائه نداده‌اند؛ روند پیگیری این موضوع به کندی پیش می‌رود.

وی در مورد اعتراضات مردم آبادان به برخورد مسئولان کویت با ملوانان این شهر بندری اضافه می‌کند: مردم برای رسیدگی به این وضعیت مرتب به دفتر نمایندگان مجلس مراجعه می‌کنند و می‌خواهند که این وضعیت هرچه زودتر با رایزنی بین دو کشور به پایان برسد و همچنین تعداد بی‌شماری نامه برای ما نوشته‌اند.

عضو مجلس شورای اسلامی اضافه می‌کند: اغلب مراجعه‌کنندگان مردمی هستند که از سفر فرزند، برادر و شوهر خود به کویت ابراز نگرانی می‌کنند و از نمایندگان مجلس توقع دارند درصدد بهبود روابط دو کشور باشند و این در حالی است که این ماجرا در حوزه اختیارات دولت و و مسئولان استانی است.

این نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی درخصوص پیگیری‌های صورت گرفته؛ بیان می‌کند: نمایندگان این حوزه انتخابیه تاکنون به پیوست نامه‌های اعتراضی مردم آبادان در خصوص وضعیت ملوانان، امضاهای زیادی جمع کرده‌اند ولی به دلیل عدم فعالیت دیگر مسئولان استانی این کار تاکنون بازخوردی نداشته است.

شرفی در پایان با اشاره به راه‌حل این بحران می‌گوید: هیاتی متشکل از مقام‌های استانی باید توسط استانداری تشکیل شود تا بعد از رایزنی‌های وزارت امورخاجه با مسئولان بندر دوحه؛ به کشور کویت سفر کنند و وضعیت به وجود آمده را سامان دهند. در غیر این صورت وضعیت به وجود آمده بحرانی‌تر می‌شوند و ملوانان بی‌دفاع ایرانی در کویت آسیب می‌بینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز