خبرگزاری کار ایران

مطالبات مزدی کارگرانِ شهرداری امیدیه هنوز پرداخت نشده است/عضو شورای شهر: منابع مالی کافی نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۷۲۷

مشکل پرداخت نشدن دستمزد معوقه نزدیک به ۲۶۰ کارگر شهرداری امیدیه در استان خوزستان هنوز ادامه دارد.

 منابع کارگری ایلنا در شهرداری امیدیه گزارش دادند، این کارگران که در شهرداری امیدیه و سازمان‌های وابسطه به آن به صورت پیمانی، قراردادی و روزمزدی مشغول کارند. ۳تا ۵ماه حقوق معوقه طلب دارند.

کارگران با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، در ادامه افزودند: از مجموع ۲۶۰ کارگر شاغل در مجموعه شهرداری امیدیه حدود ۳۰ نفر به صورت روزمزدی مشغول کارند که دست‌کم ۵ ماه از مطالبات مزدی آنها به تاخیر افتاده است، مابقی کارگران که به صورت قرار دادی و پیمانی در بخش خدمات و فضای سبز و سایر سازمانهای وابسطه به شهرداری امیدیه مشغول کارند نیز ۳ماه مزد معوقه طلبکارند.

برپایه اطلاعاتی که به نقل از این کارگران شهرداری امیدیه در اختیار خبرنگار ایلنا قرار گرفته است؛ جدا از معوقات مزدی کارگران روزمزی، این دسته از کارگران فاقد قرارداد کار مشخص بوده و بیمه تامین اجتماعی هم ندارند.

همچنین طبق اظهارات کارگران شهرداری امیدیه؛ این تعداد از کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوق و دستمزد در دست‌کم ۳ ماه گذشته با مشکلات مالی و خانوادگی روبرو شده‌اند.

آنها همچنین اعلام کردند؛ بار‌ها از شهردار و شورای شهر درخواست کرده‌اند حقوق معوقه را پرداخت نمایند ولی مسئولان تنها قول می‌دهند و در عمل کاری انجام نمی‌شود.

از قرار معلوم علاوه بر تاخیر۳ تا۵ ماهه در پرداخت دستمزد ۲۶۰ کارگر، پیمانکار سابق بخش خدماتی و فضای سبز شهرداری امیدیه در پرداخت حق سنوات سال ۹۲ به همراه حق مرخصی و یک ماه حقوق فروردین ماه سال ۹۳ را به ۶۴ کارگر بدهکار است و کارگران در این زمینه به مراجع قضایی شکایت کرده‌اند.

به گفته کارگران با وجود آنکه مراجع قضایی خوزستان حکم به پرداخت مطالبات کارگران از سوی کارفرمای شرکت پیمانکاری داده است اما پیمانکار سابق توجهی به این موضوع نداشته است.

عضو شورای اسلامی شهر امیدیه با تایید این معوقات مزدی، کمبود منابع مالی را علت به تاخیر افتادن دستمزد کارگران عنوان کرد.

«بهنام منجی» افزود: موضوع مطالبات معوقه کارگران شهرداری را از بدو شروع کار از طریق شورا و شهرداری با برخی نهادهای دولتی مستقر در استان و سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها پیگیری کردیم و امیدواریم به نتیجه قابل قبولی برسد.

عضو شورای اسلامی شهر امیدیه همچنین اظهار داشت: کاهش درآمد شهرداری امیدیه باعث بروز مشکلاتی ناشی از کمبود منابع مالی شده است به همین دلیل هم‌اکنون کارگران ماه‌هاست که معوقات مزدی طلب دارند.

به گفته وی، بخش دیگری از مشکلات شهرداری امیدیه مربوط به بدهی‌های مالی آن به برخی نهادهای دولتی و خصوصی است.

به نقل از این عضو شورای شهر امیدیه گفته می‌شود؛ دست‌کم میزان بدهی‌های مالی شهرداری امیدیه حدودا به ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته وی، از بدو آغاز فعالیت شورای جدید (شهریور ماه) موجودی حساب شهرداری امیدیه ۲۵۰ میلیون تومان بود که این رقم در مقایسه با طلب کارگران بسیار ناچیز است.

بهنام منجی در پایان سخنان خود تاکید کرد: در حال حاضر این شهرداری سرپرست دارد و تلاش‌هایی برای تامین بودجه در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز