خبرگزاری کار ایران

در بازدید معاون روابط کار وزیر کار از معدن ذغال سنگ آب نیل کرمان مطرح شد؛

تامین چهار درصد سهم سختی و کار به دستور وزیر کار

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۵۳۴

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از معدن ذغال سنگ حرارتی در کرمان بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، احمد مشیریان در حاشیه بازدید از معدن ذعال سنگ آب نیل کرمان با بیان اینکه قطعا کار کارگران معدن بویژه معادن ذغال سنگ به لحاظ سختی تشابهی با کارهای دیگر ندارد، تصریح کرد: مشکلاتی نظیر تنفس گرد و غبار ذغال سنگ تاثیر زیادی بر سلامت جسم کارگران خواهد داشت و باید قدردان افرادی که جان خود را در معادن به خطر می اندازند باشیم.

وی گفت: البته با دستور وزیر کار، کارگروه معدن تشکیل شد و تامین چهار درصد سهم سختی و زیان‌آوری از حقوق دولتی برای معادن ذعال سنگ در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: در بحث ایمنی باید معادن به تجهیزات روز و با استانداردهای جدید جهانی تجهیز شوند.

مدیرعامل شرکت ذغال سنگ کرمان نیز در جریان این بازدید گفت: استان کرمان بزرگترین پهنه ذغال کشور را دارد و امکانات و تجهیزات خوبی در این بخش موجود است، اما استانداردهای جهانی در معادن تغییر کرده است.

ایرج فلاح افزود: ذغال سنگ معدن آب نیل مرغوبیت بسیار خوبی و ارزش حرارتی بسیار زیادی دارد که برای ذغال آن علاوه بر مشتریان داخلی از کشورهای چین و ترکیه سفارش داریم.

وی تصریح کرد: برای بلوک اول این معدن حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن ذخیره برآورد شده است که سالانه ۲۵ هزار تن استخراج می‌شود و برای افزایش ظرفیت استخراج و تولید باید سرمایه‌گذاری جدید انجام شود.

مدیرعامل شرکت ذغال سنگ کرمان بیان کرد: این معدن ۱۴۳ نیروی کار دارد که ۲۶ نفر در بخش استخراج کار می‌کنند و در صورت سرمایه‌گذاری ظرفیت افزایش اشتغال تا ۴۰۰ نفر را داریم.

وی افزود: برای معدن آب نیل یک گروه هفت نفره امداد و نجات تشکیل شده است و به تجهیزات جدید ایمنی و نجات نیاز داریم.

فلاح تاکید کرد: اکتشافات ذغال سنگ در کرمان مربوط به ۵۰ سال قبل است و نیاز به هزینه برای اکتشافات جدید داریم.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از اصحاب رسانه استان نیز در این آیین حضور داشتند.

معاون روابط کار وازرت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در معدن ذغال سنگ آب نیل از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل کارگران این مجموعه قرار گرفت.

استان کرمان از قطب‌های اصلی تولید ذغال سنگ کشور به شمار می‌رود، این معادن در شهرهای کرمان، زرند، کوهبنان و راور قرار دارد.

معدن ذغال سنگ آب نیل در ۸۰ کیلومتری شمال مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز