خبرگزاری کار ایران

روز گذشته اتفاق افتاد؛

اعتراض کارگران رینگ‌سازی مشهد به تغییر رویکرد مدیریت/مشاور کارفرما: بهره‌وری را معیار ارزیابی قرار داده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۹۱۳

تغییر رویکرد مدیریت کارخانه رینگ‌سازی مشهد باعث شد روز گذشته (دوشنبه، هفدهم مهرماه) شماری از کارگران این واحد قطعه‌سازی در محل ساختمان مدیریت تجمع صنفی برپا کنند.

شماری از کارگران کارخانه رینگ‌سازی مشهد در تماس با ایلنا گفتند: از حدود 2 سال پیش که مدیریت این واحد قطعه سازی تغییر کرده‌است، برنامه‌های کارفرما بیش از پیش بر افزایش بهره‌وری تولید متمرکز شده است و همین تاکید بیش از اندازه باعث نارضایتی آنها و همکارانشان شده است.

کارخانه رینگ‌سازی مشهد 35 سال پیش در استان خراسان رضوی راه‌اندازی شده‌. در حال حاضر حدود هزار کارگر در این واحد صنعتی مشغول کارند که سابقه کاری برخی از آنها به 20 سال هم می‌رسد.

مطابق گفته منابع ایلنا از زمان تغییر رویه مدیریت این واحد صنعتی، تحقق تمامی مطالبات ازجمله افزایش حقوق، پرداخت پاداش‌ها، ترفیع رتبه شغلی و ... به صورت سختگیرانه‌ای با معیارهای رقابتی سنجیده می‌شود و همین مسئله باعث افزایش فشار روانی و نارضایتی کارگران شده است.

کارگران می‌گویند؛ با وجود اصرارهایی که مدیریت این واحد صنعتی برای جایگزین کردن استانداردهای خود دارد اما در عمل تجربه دو سال گذشته آنها نشان می‌دهد تبعیت از معیارهای جدید تاثیر چندانی بر ارتقای موقعیت شغلی آنها نداشته است.

مطابق این گفته‌ها؛ پرداخت درآمد نزدیک به حداقل مزدی و کاهش مدت قراردادهای شغلی کارکنان تا زیر مدت یک سال ازجمله عوامل موثر بر نارضایتی کارگران بوده‌ است. چنانچه برخی از کارگران این واحد تولیدی مدعی هستند که مدت قرارداد آنها هر 35 روز تمدید می‌شود.

از قرار معلوم مجموعه این اتفاقات باعث شد روز گذشته گروهی از کارگران معترض در محل دفتر مدیریت تجمع صنفی برپا کنند.

توضیحات مشاور کارفرما

در این خصوص ابوالفضل امینیان (مشاور مدیرعامل کارخانه رینگ‌سازی مشهد) ضمن تایید تجمع اعتراضی که روز گذشته در محل دفتر مدیریت تشکیل شده بود به خبرنگار ایلنا گفت: در سال‌های گذشته فعالیت این واحد صنعتی در مسیر تولید زیان‌ده بوده است، بنابراین مدیریت کنونی تصمیم گرفته است در رویکردهای قبلی تغییراتی را ایجاد کند که براساس آن بهره‌وری، معیار محاسبه مطالبات مزدی و ارتقای شغلی و در نتیجه ارزیابی کار کارگران شده است.  

وی ادامه داد: باتوجه به طرحی که مدیرعامل جدید اجرا کرده است در حال حاضر مزایای شغلی کارگران این واحد صنعتی بابت پاداش به 500 هزار تومان در ماه می‌رسد. البته به دلیل کمبود منابع مالی هم اکنون برخی مسائل رفاهی کارگران مانند صندوق وام تعطیل است.

وی همچنین به بروز مشکل در استفاده کارگران مشمول مشاغل سخت و زیان آور از مزایای بازنشستگی پیش از موعد اشاره کرده و افزود: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این مشکل را نیز مرتفع کنیم.

امینیان در مورد کاهش مدت قرارداد کارگران گفت: به دلیل کاهش تولید، قراردادهای برخی از کارگران کاهش یافته است  که امیدواریم با برطرف شدن این مشکل وضعت کارگران نیز بهبود یابد.

مشاور مدیریت کارخانه رینگ‌سازی در خاتمه به انتقاد از آنچه که از نظر او روش نادرست برخی از کارگران برای بیان اعتراض صنفی می‌داند، پرداخت و گفت: بهتر است کارگران به‌جای ترتیب دادن تجمع صنفی در دفتر مدیریت از راه‌های مناسب‌تری برای پیگیری مطالبات خود استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز