خبرگزاری کار ایران

به همت کارگران محقق شد؛

آغاز به کار مجدد خطوط تولید آذر آب اراک

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۱۰۱

خطوط تولید کارخانه آذر آب در اراک پس از ماه‌ها تعطیلی، با همت کارگران وحمایت کامل مسئولان فعالیت خود را رسما دوباره آغاز کرد.

منابع خبری ایلنا در این واحد تولیدی در استان مرکزی گفتند:  هفته گذشته به دنبال حضور  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت  در شرکت آذر آب مطالبات معوقه کارگران پرداخت شد وبدین ترتیب شرکت آذر آب اراک از روز گذشته(دوشنبه، دهم مهر ماه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بعد از چندین ماه تعطیلی رسما فعالیت تولیدی خود را از سر گرفت.

بر همین اساس تمامی کارگران از روز گذشته در دو نوبت صبح  و عصر به فعالیت تولیدی خود مشغول کار بودند و در حال حاضر فعالیت بخش‌های مختلف این واحد صنعتی  از سر گرفته شده است.

کارگران با بیان اینکه در کارخانه آذرآب که در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی فعالیت دارد، نزدیک به هزار و۷۰۰ کارگر مشغول کارند، افزودند:پیش از این بخش قابل توجهی از این کارگران  در اعتراض به معوقات مزدی خود تجمعات  متعددی را در محدوده محل کار خود و نواحی اطراف آن را برپا کرده‌ بودند که  در روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه با تعدادی از این کارگران برخورد شد اما با پیگیری‌های برخی مسئولان، اعتماد از دست رفته کارگران آذرآب بار دیگر احیا شد و امیدواریم این اعتماد با تداوم فعالیت این واحد صنعتی ادامه یابد.

کارگران با بیان اینکه جدا از پرداخت مطالبات معوقه مزدی، کارگران آذرآب خواهان حضور مدیرانی کارا برای ادامه فعالیت این واحد صنعتی هستندافزودند:در همین رابطه قرار است مجمع عمومی سهامداران این شرکت برای انتخاب اعضای هیات مدیره در روز شنبه  (پانزدهم مهر ماه) در محل ساختمان استانداری در اراک بر گزار شود.

وی با یادآوری اینکه پیش از این مجمع عمومی شرکت در روز های ۲۶و ۲۷ شهریور ماه در سالن تلاش وزارت کار در تهران برگزار شده بود که مورد ایراد نماینده سازمان بورس اوراق بهادار واقع شد، افزود: در نهایت کارگران منتظر خروجی نتایج جلسه روز پانزدهم مهر  مجمع عمومی شرکت آذر آب هستند.

همچنین آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت آذرآب اراک، افزود: این واحد صنعتی بزرگ و ارزشمند با اقدام های کوتاه مدت دولت به چرخه تولید بازگشته و نیاز است در قدم بعدی با نظارت دولت ،هیات مدیره و مدیریت کارآمد از میان افراد خبره، امانتدار، صادق و با کفایت برای آن انتخاب شود.

وی ادامه داد: شرکت صنایع آذر آب و هپکو از جمله مهمترین واحدهای تولیدی کشور و منطقه به شمار می روند و امکان ایجاد کارخانه با زمینه تولید بیش از 60 هزار تن ملزومات مورد نیاز نیروگاهی، پتروشیمی، صنعت سیمان و کارهای پالایشگاهی آن ها وجود ندارد.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: فعال سازی ظرفیت اسمی آذر آب به طور کامل زمینه فعالیت ده ها واحد زیردستی و وابسته را در کشور به همراه دارد و با خود تولید ثروت، رونق اقتصادی و اشتغالزایی می‌آورد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: نیاز است با حل و فصل قصورها و تقصیر های پیش آمده تمامی کارگران و مسئولان استانی تمام تلاش خود را برای افزایش تولید و پیشبرد اهداف نظام و کشور به کار گیرند.

استاندار استان مرکزی نیز در این آیین گفت: با پیگیری های مسئولان و نماینده ولی فقیه در استان برخی اقدام های کوتاه مدت برای گره گشایی از معضلات کارگری در آذرآب و هپکو انجام شد و فعالیت مجدد این شرکت ها از امروز(دوشنبه )از سرگرفته شد.

محمود زمانی قمی بازگشت مجدد شرکت هپکو و آذرآب به چرخه کار، تولید و اقتصاد را از اولویت های مهم استانداری استان مرکزی عنوان کرد و افزود: پیگیری و عقد قراردادهایی که شرکت آذرآب توانایی اجرای آن ها را دارد، کارسازی و قرارداد برای شرکت آذرآب تا پنج سال آینده و برگزاری مجمع عمومی این شرکت در پانزدهم مهر ماه سال جاری برای انتخاب مدیریت پایدار و کارآمد نیز از جمله اقدام های بعدی مدیریت استان برای بازگشت مجدد این شرکت به چرخه کار و فعالیت است.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده که در نشستی با مدیران و مهندسان شرکت آذر آب در هفته جاری، مشکلات این شرکت احصا و اقدام های موثر برای حل آن ها صورت گیرد.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز