خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور:

در سال جدید سی‌هزار کارگر ساختمانی بیمه شدند/در برخی استان‌ها تخلف صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۹۶۴

اکبر شوکت با بیان اینکه کار بازرسی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در ارتباط با بیمه کارگران تمام شده؛ گفت: سازمان تامین اجتماعی بایستی بیشتر با انجمن‌های صنفی همکاری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در سال جاری بیمه کارگران ساختمانی روال جدیدی را آغاز کرده‌است؛ در این روند جدید، کارگرانی که در سامانه خدمات رفاهی ایرانیان ثبت نام کرده باشند و در دو مرحله پالایش، واجد صلاحیت بودن آنها تایید شود، می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند. این رویه جدید در مقایسه با تخصیص سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به استان‌ها که در سالهای گذشته انجام می‌شد، می‌تواند کارگران بیشتری را تحت پوشش قرار دهد و به اعتقاد فعالان صنفیِ بخش ساختمان، از سوءاستفاده‌ها جلوگیری می‌کند.  

اکنون ماه‌هاست که مهلتِ ثبت نامِ کارگران در سامانه تمام شده و چند ماهی از شروع کار بازرسی و پالایش توسط انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گذشته است. اکبر شوکت (رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور) در ارتباط با روالی که تاکنون طی شده، می‌گوید: طبق دستور نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، کلیه کارگرانی که بیمه نبودند، تا قبل از فروردین ماه در سامانه خدمات رفاهی ثبت نام کردند.

به گفته شوکت، تعداد کارگران ثبت‌نامیِ واجد شرایط 120 تا 130 هزار نفر است و از آنجا که ابتدای سال مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، 200 هزار سهمیه برای بیمه کارگران ساختمانی اعلام کرد، پس به اعتقاد او، در سال جاری همه واجدین شرایط می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

شوکت در ارتباط با میزان پیشرفت کار می‌گوید: چند ماهِ پیش به کلیه انجمن‌های صنفی کارگرانِ ساختمانی در سراسر کشور اعلام کردیم که کار بازرسی و پالایشِ کارگرانِ ثبت نامی را آغاز کنند؛ اکنون کار بازرسی‌ در همه استانها به پایان رسیده و کارگرانی که پالایش شده‌اند به تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند و بیمه می‌شوند.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگری کشور، تعداد کارگران ساختمانی که توانسته‌اند در سالِ جاری این مراحل را طی کنند و بیمه شوند را، سی‌هزار نفر اعلام می‌کند و می‌گوید: امیدواریم تا آخر سال باقیِ واجدین شرایط نیز بیمه شوند.

شوکت معتقد است: در برخی استان‌ها در ادارات تامین اجتماعی در مورد بیمه کارگران ساختمانی تخلفاتی صورت گرفته؛ به این ترتیب که در شعب این نواحی، کارگران را حضوری بیمه می‌کنند و از سامانه استفاده نمی‌کنند.

وی در پایان تاکید می‌کند: بایستی با تخلفاتِ این چنینی برخورد شود؛ چراکه سامانه الکترونیک و انجامِ کار بیمه از طریق آن هم شفافیت بیشتری دارد و هم جلوی سوءاستفاده‌ها را می‌گیرد؛ لذا حوزه معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی بایستی همکاری بیشتری با انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی داشته باشد و  اجازه ندهد در برخی استان‌ها ضوابط زیرپا گذاشته شود و تخلف صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز