خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

واریز حق بیمه‌های پرسنل شرکت واحد در اولویت برنامه‌های شهرداری/بیش از هفت هزار نفر مشکل تمدید نشدن دفترچه بیمه دارند

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۵۷۱

عضو شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید: عدم واریز حق بیمه‌های پرسنل کارگری شرکت واحد اتوبوسرانی در سال ۹۶ موجب تمدید نشدن دفترچه‌ بیمه‌های آنان شده است. حبیب زاده تاکید دارد: پرداخت حق بیمه‌های کارگران در اولویت برنامه‌های شهرداری تهران است.

«افشین حبیب زاده» عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: عدم واریز حق بیمه‌های پرسنل کارگری شرکت واحد اتوبوسرانی در سال ۹۶ موجب تمدید نشدن دفترچه‌ بیمه‌های آنان شده است.

وی با بیان اینکه این مشکل سال گذشته نیز وجود داشت، که با پیگیری تعدادی از اعضای وقت شورای اسلامی شهر تهران این مسئله به صورت موقت برطرف شد، افزود: متاسفانه به دلیل کاهش درآمدهای شهرداری تهران و نیز افزایش بدهی‌های قطعی شهرداری تهران این مشکل بازهم تشدید شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، افزود: البته هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی پیگیر حل این مشکل است اما شهرداری تهران در این رابطه مشکلات فراوانی دارد.

حبیب زاده با اشاره به جلساتی که در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برای حل این مشکل برگزار شده است، گفت: پرداخت حق بیمه‌های پرسنل کارگری شهرداری شهر تهران در اولویت برنامه‌های شهرداری تهران است.

 حق بیمه‌های بیش از ۷ هزار نفر واریز نشده است

در همین رابطه «سیدرحیم میرعبدالـله» رئیس اتحادیه کارگران شهرداری تهران به ایلنا گفت که حق بیمه‌های تیر و مرداد سال جاری بیش از ۷ هزار نفر از پرسنل کارگری شرکت واحد به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است.

وی با بیان اینکه مشابه این مشکل در شرکت مترو و سایر بخش‌های کارگری شهرداری تهران وجود دارد، گفت: مسئولان شهرداری تهران، علت این مسئله را کاهش درآمدهای شهرداری تهران و افزایش بدهی‌های آن دانسته‌اند.

میرعبدالـله اضافه کرد: این در حالی است که مطابق ماده ۲۶ قانون تامین اجتماعی بدهی کارفرما رافع مسئولیت‌های سازمان تامین اجتماعی نیست و سازمان تامین اجتماعی هم نمی‌تواند خدمات‌رسانی خود را به بیمه‌شدگان متوقف کند.

وی با بیان اینکه تعداد کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی با احتساب اعضای خانواده‌هایشان تا ۳۰ هزار نفر می‌رسد، تصریح کرد: بهتر است که سازمان تامین اجتماعی مطالبات خود از شهرداری تهران را از محل ماده ۵۰ و ۱۰۰ اجرائیات وصول کند نه اینکه کارگران شهرداری تهران را درگیر این مشکلات کند.

سازمان تامین اجتماعی از کارفرما لیست بدون وجه بگیرد

«اکبر شوکت» عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، هم با انتقاد از عدم تمدید دفترچه‌ بیمه‌های پرسنل کارگری شرکت واحد اتوبوسرانی شهردای تهران، گفت: نمی‌بایست مشکلات مالی کارفرما در زمینه پرداخت حق بیمه‌ها مانع از ارائه خدمات درمانی به کارگران شود.

وی افزود: این در شرایطی است که مبالغ حق بیمه‌ها ماه به ماه از حساب از حقوق و دستمزد کارگران کسر شده و کارگر توقع ارائه تمام و کمال خدمات را دارد و نمی‌خواهد به وی اینگونه ظلم شود.  

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در این مواقع می‌تواند، از کارفرما «لیست بدون وجه» بگیرد، گفت: برای نمونه برای دو ماه عدم واریز حق بیمه کارگران که در شرکت واحد اتوبوسرانی اتفاق افتاده، این کار می‌تواند انجام شود تا کارگران و خانوداه‌های آنان از این بابت متضرر نشوند.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هم اکنون به علت مشکلات اقتصادی در تمام کشور شاهد تاخیر در پرداخت حق بیمه‌ توسط کارفرمایان برای یک تا دو ماه و حتی بیشتر هستیم، تصریح کرد: اگر قرار باشد که خدمات‌دهی بیمه‌ها به خاطر یک تا دو ماه واریز نشدن حق بیمه متوقف شود، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز