خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

مجمع آذراب به زودی برگزار خواهد شد/مقرر شد تامین اجتماعی در تمدید اعتبار دفترچه‌های کارگران هپکو همکاری کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۰۶۸

استاندار مرکزی تاکید کرد: مجمع آذراب در راستای بررسی مسائل و مشکلات این شرکت به زودی در محل استانداری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا،‌ سیدمحمود زمانی قمی درباره جلسه با وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای پیگیری مشکلات شرکت‌های هپکو و آذرآب گفت: در این نشست مقرر شد پس از برگزاری مجمع و تعیین تکلیف مدیریت شرکت آذراب، اقدامات و تلاش‌هایی به منظور تقسیط بدهی به تامین اجتماعی، امور مالیاتی و صدور گواهی ماده ۱۸۶ انجام و هماهنگی برای ترخیص مواد اولیه این شرکت بدون نیاز به ضمانت نامه بانکی در گمرک انجام شود.

وی ادامه داد: مقرر شد تسهیلات مصوبه کارگروه ملی توسط بانک ملی پرداخت شود و شرکت‌های هپکو و آذراب مشمول بخشنامه طرح رونق تولید مبنی بر عدم مشمول شدن چک‌های برگشتی این دو شرکت قرار گیرند. 

استاندار مرکزی با بیان اینکه پیگیری قراردادهای منعقده شرکت آذراب با کارفرمایان و تلاش برای جلوگیری از لغو و فسخ قراردادهای این شرکت نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود، اظهار داشت: درخصوص شرکت هپکو نیز در توافق سازمان خصوصی‌سازی با سهامدار جدید، از او به طور جدی خواسته شده است که طی چند روز آینده با کارگران تسویه حساب کند و مقرر شد برای انجام این مهم رئیس سازمان خصوصی‌سازی نظارت کامل بر عملکرد سهامدار هپکو داشته باشد.

زمانی قمی با بیان اینکه پیگیری جهت تمدید قرارداد شرکت هپکو با سازمان همیاری شهرداری‌ها برای ساخت ماشین آلات راه‌سازی از دیگر مصوبات این جلسه بود، تصریح کرد: در این نشست مقرر شد تامین اجتماعی نسبت به ارایه خدمات و تمدید اعتبار دفترچه‌های کارگران هپکو همکاری کند. 

وی با اشاره به دیگر مصوبات این نشست خاطرنشان کرد: در این نشست، وزارت کشور ملکف به پیگیری برای اخذ مجوز ترک تشریفات از دولت برای شرکت هپکو شد. همچنین در این نشست مقرر شد قرارداد ساخت سه هزار دستگاه ماشین‌آلات توسط شرکت هپکو و تحویل به وزارت راه وشهرسازی و سازمان مدیریت بحران کشور انجام شود. 

استاندار مرکزی اضافه کرد: همچنین مقرر شد در راستای حمایت از تولید داخلی، ثبت هرگونه سفارش واردات کالای تولیدی در داخل از خارج کشور متوقف شود و ورود کلیه ماشین‌آلات دست دوم از خارج از کشور نیز کماکان ممنوع خواهد بود.

زمانی قمی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: کارگران بدانند که دولت و استانداری مرکزی تا رفع مشکلات واحدهای تولیدی و تنگناهای کارگران صنایع استان در کنار آنها خواهد بود و از حقوق آنها دفاع خواهد کرد. 

شایان ذکر است هماهنگی برای برگزاری دومین نشست استاندار مرکزی با وزیر صنعت، معدن و تجارت در روز جمعه بعد از نشست با اعضای شورای کارگری آذراب و قول استاندار مرکزی توسط ایشان انجام شد و این نشست با حضور وزرای کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی، روسای سازمان خصوصی‌سازی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی، نمایندگان مردم شهرستان‌های اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد و ضمن بررسی مشکلات شرکت‌های هپکو و آذرآب در جهت رفع آنها تصمیماتی اتخاذ گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز