خبرگزاری کار ایران

انتظار کارکنان قراردادی ادارات دولتی برای تبدیل وضعیت استخدامی

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۲۷۵

کارکنان قراردادی دستگاه‌های دولتی خواهان تبدیل وضعیت استخدامی خود و برخورداری از قراردادهای رسمی کار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، کارکنان قراردادی اداره‌های سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان خواهان تبدیل وضعیت و برخورداری از قراردادهای رسمی کار هستند.

تعداد این افراد که برابر مقرارت قانون کار مشغول‌کارند، نزدیک به 150 نفر برآورد می‌شود و در عین حال همه آنها جزء یک جمعیت چند ده‌ هزار نفری از کارگران قراردادی به شمار می‌روند که از سالهای گذشته تاکنون در ادارات دولتی مختلف سراسر کشور، مشغول کارند. 

تبدیل وضعیت استخدامی از کارگر قرارداد موقت به قرارداد رسمی مطالبه‌ای است که تمامی این سالها از  جانب اعضای این گروه شغلی دنبال شده است، در این‌باره کارکنان قراردادی جهاد کشاورزی خوزستان به ایلنا می‌گویند: فقط در این سازمان حدود 150 نفر هستیم که بیشتر از ۱۰ سال است که به صورت‌های کار موقت، کار معین و کار مشخص، مشغول کاریم.

آنها افزودند: با وجود تشابه نزدیکی که میان حرفه ما با برخی مشاغل کارکنان رسمی جهاد کشاورزی وجود دارد اما دستمزدهایی که به ما پرداخت می‌شود به هیچ وجه با نیروهای رسمی قابل مقایسه نیست؛ برای نمونه کارمندان قراردادی بین 900 تا 1 و نیم میلیون تومان دستمزد می‌گیرند اما نیروهای رسمی بیش از ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

کارکنان قراردادی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه بارها مسئله تبدیل وضعیت استخدامی خود را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات مختلف دولتی، مطالبه کرده‌ا‌ند، افزودند: در این‌باره علاوه بر نمایندگان استان خوزستان، با سلمان خدادادی (رئیس سابق کمیسون اجتماعی مجلس) هم نامه‌نگاری‌هایی انجام دادیم که نتیجه آن وعده پیگیری تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان قراردادی دستگاه‌های دولتی در لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری بود.

علاوه بر پرداخت دستمزدهای پایین، مسئله فقدان امنیت شغلی نیز ازجمله نگرانی‌هایی است که عموم کارکنان قراردادی دستگاه‌های دولتی امروز با آن مواجه‌ هستند. کارکنان جهاد کشاورزی استان خوزستان می‌گویند: برای مثال قرارداد‌های زیر یک سال و سه ماهه موجب شده امنیت شغلی نداشته‌ باشیم، در طول این سالها بارها پیش آمده است که دیده‌ایم بعد از خاتمه قرارداد، از میان همکارانمان شماری به عنوان نیروی مازد معرفی شده‌اند و در نتیجه بیکار شده‌اند.

در همین باره «علی ساری» نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی به ایلنا می‌گوید: در تمامی شهرهای استان خوزستان، در ادارات دولتی شعبه‌ای از ادارات مختلف دولتی وجود دارد و برهمین اساس می‌توان استدلال کرد که دست‌کم ۱۰۰ نفر از کارکنان شاغل در هر سازمان دولتی را کارگران قراردادی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به مشکلات طرح شده توسط پرسنل قراردادی، سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان و ابهام موجود در تبدیل وضعیت استخدامی‌شان، گفت: پیشتر در خصوص استخدام ناظرین سازمان جهاد کشاورزی طرح‌هایی به مجلس آورده شد اما اشکلاتی به آنها در کمیسون‌های تخصصی مربوطه وارد شد.

ساری افزود: باید بودجه مورد نیاز برای تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی سازمان جهاد کشاورزی فراهم شود البته تعداد کل کارکنانی که می‌خواهند در کل کشور تبدیل وضعیت شوند به صدها هزار نفر می‌رسد که همین امر مشکلات مربوط به اینکار را اضافه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز