خبرگزاری کار ایران

عضو شورایعالی نظام پرستاری مطرح کرد؛

«اتاق‌عملی‌ها» بخش فراموش‌شده پرستاری/قانون ارتقای بهره‌وری درست اجرا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۱۲۲

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور از عدم اجرای صحیح قانون ارتقای بهره‌وری برای کادر اتاق عمل انتقاد کرد.

حسین علی‌نسائی (عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور) به خبرنگار ایلنا گفت: سختی کار به کاردان‌ها و کارشناسان اتاق عمل تعلق نمی‌گیرد؛ این درحالیست که اتاق عملی‌ها به خاطر ماهیت شغلی خود، همواره در معرض آسیب‌های مختلف قرار می‌گیرند.

این فعال صنفی پرستاران ادامه داد: هم‌اکنون در قانون ارتقای بهره‌وری، اتاق‌عملی‌ها مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند، اما متأسفانه ماده ۴ از آئین‌نامه قانون ارتقای بهره‌وری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط اجرا نمی‌شود.

وی با بیان این‌که براساس قوانین پیش و پس از قانون ارتقای بهره‌وری، اتاق عمل جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌شود، افزود: هم‌اکنون در مراکز درمانی تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطابق این قوانین رفتار می‌شود، ولی قسمت سختی کار این قانون هرگز اجرایی نشده است.

علی‌نسائی در ارتباط با لزوم احتساب سختیِ کار برای کادر اتاق عمل گفت: محیط کارِ کادر اتاق عمل، بسیار استرس‌زاست و این حرفه نیازمند صرف انرژی و دقت بالایی است؛ چراکه کوچکترین بی‌دقتی در این شغل می‌تواند خطرآفرین باشد.

به گفته این فعال صنفی پرستاران، جراحان، مسئولیت تیم جراحی را برعهده دارند؛ اما هیچ جراحی موفقی بدون وجود کادر زبده و مجرب اتاق عمل حاصل نمی‌شود و مکمل این خدمات در اتاق عمل ارائه خدمات مراقبتی خوب پرستاری در بخش است.

علی‌نسائی در پایان اظهار داشت: می‌شود گفت اتاق عملی‌ها و مطالباتشان در حرفه پرستاری فراموش شده‌اند و بدون تردید بایستی این اوضاع تغییر کند؛ هم سهم اتاق‌عملی‌ها در شورایعالی نظام پرستاری افزایش پیدا کند و هم قوانین مغفول مانده اجرایی شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز