خبرگزاری کار ایران

کلاس‌های آموزش‌های ایمنی به کارگران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۰۰۰

ثبت نام کلاس‌های آموزش ایمنی در مجمع نمایندگان کارگری استان تهران، از امروز (یکشنبه/۲ مهر) آغاز می‌شود. کاهش حوادث کار، شناخت وظایف متقابل کارگر و کارفرما در تامین ایمنی محیط کار و آشنایی با آیین‌نامه‌های مربوط به ایمنی کارگاه از اهداف برگزاری این کلاس‌هاست.

به گزارش ایلنا، ثبت نام کلاس‌های آموزش ایمنی در مجمع نمایندگان کارگری استان تهران، از امروز (یکشنبه/۲ مهر) آغاز می‌شود. این کلاس‌ها در راستای اجرای آیین نامه "آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان" برگزار می‌شود.

کارگران با شرکت در این کلاس‌ها، با تجهیزات ایمنی کارگاه، آیین‌نامه‌ها ایمنی و بهداشت کار، وظایف متقابل کارگر و کارفرما در تامین ایمنی کارگاه، آشنا می‌شوند.  

در همین رابطه محمدرضا تاجیک؛ رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان تهران به ایلنا گفت: شرکت در دوره‌های مذکور به کارگران و همچنین کارفرمایان کمک می‌کند تا در شرایط وقوع حادثه توانایی مهار آن را با توجه به آموزش‌هایی که از قبل فرا گرفته‌اند، داشته باشند.

تاجیک در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون با وجود ارائه آموزش‌های ایمنی و متنوع نمودن آنها همچنان حوادث کار در حال افزایش است، گفت: باید گفت که تامین ایمنی به شناخت کارفرما از خطرات محیط پیش رو در کارگاه‌ها بستگی دارد این در حالی است که کارفرمایان آشنایی چندانی با جنبه‌های مختلف مقابله با حوادث کار ندارند و در این موارد تنها به بیمه نمودن کارگاه خود اکتفا می کنند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان تهران با اشاره به آیین نامه "آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان" گفت: این آیین نامه به صورت مستقل به منظور ارتقای فرهنگ عمومی ایمنی، ایمن سازی محیط کار، ارتقاء بهره‌وری، کاهش حوادث ناشی از کار و صیانت از نیروی کار تهیه شده است از این رو اهداف این دور نیز با ضرورت‌های این آیین نامه مطابقت داده شده است.

وی افزود : تا زمانی که کارگران شناخت و آگاهی همه‌جانبه‌ای از ایمنی  و بهداشت محیط کار نداشته باشند، انواع حوادثی که در تمام ادوار گذشته و همچنین در زمان حال شاهد آن بوده و هستیم، اتفاق خواهد افتاد.

تاجیک، با بیان اینکه همکاری کارفرمایان با کارگران برای شرکت در این دوره آموزش ضروری است، اضافه کرد: کارفرمایان باید نسبت به دریافت گواهینامه ایمنی کارگاه‌های خود اقدامات لازم را انجام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز