خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران آذرآب خاتمه یافت/مسئولان قول پیگیری دادند

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۷۸۷

اعتراضات صنفی کارگران کارخانه آذرآب در شهر اراک با وعده پیگیری مسئولان استانداری مرکزی از روز پنجشنبه (سی‌ام شهریور) خاتمه یافت و کارگران به سر کار بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال حاشیه‌های مربوط به برخوردی که در روز سه‌شنبه (بیست و هشتم شهریوماه) میان کارگران معترض کارخانه آذرآب با عوامل انتظامی درشهر اراک رخ‌داد، مسئولان استانداری مرکزی روز پنجشنبه (سی‌‌ام شهریورماه) به کارگران این واحد صنعتی وعده پیگیری مطالبات صنفی را دادند و در نتیجه اعتراض صنفی مربوط به کارگران کارخانه آذرآب خاتمه یافت.

بر همین اساس؛ تمامی کارگرانی که در نوبت صبح این واحد صنعتی مشغول کار بوده‌اند از صبح روز پنجشنبه به کار سابق خود بازگشته‌اند و در حال حاضر این فعالیت بخش‌های مختلف این واحد صنعتی به حالت عادی بازگشته است.

در کارخانه آذرآب که در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی فعالیت دارد، نزدیک به هزار و۷۰۰ کارگر مشغول کارند، پیش از این بخش قابل توجهی از این کارگران در روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه در اعتراض به معوقات مزدی خود تجمعاتی در محدوده محل کار خود و نواحی اطراف آن را برپا کرده‌بودند.

یکی از این کارگران درباره وضعیت خود و همکارانش می‌گوید: از حدود یک ماه قبل بابت چهار ماه معوقات مزدی در حال برگزاری اجتماعات صنفی بودیم، پس از تجمع روز چهارشنبه و حواشی آن کارفرما حاضر شد به صورت علی‌الحساب مبلغی در حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان را به حساب هر نفر پرداخت کند.

وی افزود: به دنبال مذاکراتی که در روزهای بعدی میان کارگران و مسئولان استانی انجام شد بار دیگر کارگران آذرآب تصمیم گرفتند به وعده مسئولان اعتماد کنند و در نتیجه به نشانه حُسن نیت خود از روز پنجشنبه اعتراض‌هایشان را  خاتمه دادند.

براساس این اظهارات مبلغی که به صورت علی‌الحساب به حساب کارگران آذرآب ریخته شده است تنها بخشی از چهار ماه مزد معوقه آنها محسوب می‌شود.

کارگران آذرآب که خواهان پرداخت مطالبات معوقه مزدی و مشخص شدن وضعیت  این کارخانه هستند؛ نسبت به عملکرد اعضای هیات مدیره کنونی در مقام کارفرما معترضند.

کارگران آذر آب مشغول کارند

در این رابطه «محمد تقی آبایی» مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز با تایید خبر از سر گیری فعالیت کارخانه آذر آب اراک گفت: خوشبختانه با تعاملی که بین کارگران و مسئولان استانی به وجود آمد این کارگران از روز پنجشنبه (سی ام شهریور) در محل کار خانه مشغول فعالیت شده‌اند.

وی در توضیح خواسته‌های کارگران معترض آذرآب گفت: کارگران این واحد صنعتی خواسته جز پرداخت مطالبات مزدی خود و صنفی خود و مشخص شدن وضعیت کارخانه ندارند.

به گفته وی، شرکت آذر آب اراک از لحاظ کار و تولید هیچ مشکلی ندارد و این شرکت برای چند سال آینده خود برنامه‌ریزی دقیق تولیدی انجام داده است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی همچنین بیان کرد: قرار است مجمع عمومی شرکت آذر آب اراک در روز سه شنبه هفته جاری برگزار شود.

برگزاری مجمع عمومی سهامداران در روز سه شنبه

«ابوافضل پور وفایی» رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان مرکزی نیز با مثبت تلقی کردن خبر خاتمه اعتراضات صنفی کارگران کارخانه آذرآب، ابراز امیدورای کرد که این‌بار با پیگیری‌های مسئولان مشکلات این واحد صنعتی برای همیشه برطرف شود.

«ابوافضل پور وفایی» افزود: با پیگیری‌های مسئولان اعتماد از دست رفته کارگران آذرآب بار دیگر احیا شده است و امیدواریم این اعتماد تا عادی شدن فعالیت این واحد صنعتی ادامه یابد.

او با بیان اینکه جدا از پرداخت مطالبات معوقه مزدی، کارگران آذرآب خواهان حضور مدیرانی کارا برای ادامه فعالیت این واحد صنعتی هستند.

این مقام صنفی افزود: در همین رابطه قرار است مجمع عمومی این شرکت روز سه‌شنبه هفته جاری در محل ساختمان استانداری در اراک بر گزار شود که از قرار معلوم موضوع جلسه آن تغییر اعضای هیئت مدیره است.

وی با یادآوری به اینکه پیش از این مجمع عمومی شرکت در روز های ۲۶و ۲۷ شهریور ماه در سالن تلاش وزارت کار در تهران برگزار شده بود که مورد ایراد نماینده سازمان بورس اوراق بهادار واقع شد، افزود: در نهایت کارگران منتظر خروجی نتایج جلسه روز سه شنبه مجمع عمومی شرکت آذر آب هستند.

عیادت مدیرکل کار استان مرکزی از کارگران آذرآب

لازم به ذکر است که «محمد تقی آبایی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی صبح امروز (یکم مهر ماه) با حضور در بیمارستان و منزل چند نفر از کارگران شرکت آذرآب اراک از آنها عیادت و دلجویی کرد.

به دنبال حاشیه‌های مربوط به برخوردی که در روز سه‌شنبه (بیست و هشتم شهریورماه) میان کارگران معترض کارخانه آذرآب با برخی عوامل انتظامی در شهر اراک رخ‌داد، تعدادی از کارگران مصدوم شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز