خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور مطرح کرد:

مطالبه مهم کارگران ساختمانی ایران، جلوگیری از فعالیت غیرقانونی اتباع خارجی است/ ۱۲۰۰ کشته و ۱۵۰۰ قطع نخاعی در بین کارگران ساختمانی ایران در هر سال

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۶۴۶

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: مطالبه مهم کارگران ساختمانی ایران، جلوگیری از فعالیت غیرقانونی اتباع بیگانه در کارگاه های ساختمانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، اکبر شوکت در همایش انتخابات انجمن صنفی سنگ کاران و کاشی کاران استان قم که با حضور بیش از ۵۰۰کارگر و استادکار، و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس، در محل مسجد رضائیه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با وجود تمام تلاش هایی که در طول سال های گذشته در خصوص کارگران ساختمانی صورت گرفت و مشخص ترین آن ها بحث بیمه آنان بود، اما هنوز مطالباتی از سوی کارگران ساختمانی کشور وجود دارد که امیدواریم مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد.

رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور، با اشاره به حوادث بالای ناشی از کار در بین کارگران ساختمانی گفت: قانون سخت و زیان آور بودن کار کارگران ساختمانی، از جمله مطالبات جدی این قشر است و حقیقتا هم کارگران ساختمانی در معرض بیشترین حوادث ناشی از کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: آمار قابل توجه ۱۲۰۰ کشته و ۱۵۰۰ قطع نخاعی در بین کارگران ساختمانی ایران در هر سال، که فقط بخشی از ۱۵هزار کارگران ساختمانی آسیب دیده در هر سال هستند، لزوم توجه جدی به مطالبه این قشر برای تصویب سخت و زیان آور بودن کار کارگران ساختمانی را دو چندان می کند؛ این قانون در مجلس شورای اسلامی معطل هست که امیدواریم با همت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، این قانون به تصویب برسد.

شوکت در ادامه سخنان خود تأکید کرد: مطالبه دیگر کارگران ساختمانی، جلوگیری از فعالیت غیرقانونی اتباع بیگانه در کارگاه های ساختمانی است چرا که طبق قانون در مشاغلی که کارگران ایرانی می توانند کار کنند، به کارگیری کارگران اتباع بیگانه غیرقانونی است.

وی گفت: قانون الزام کارفرمایان برای بکارگیری کارگران ایرانی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده اما متأسفانه اجرایی نمی شود به نظر می رسد که باید با تدبیر رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، پروانه ساختمانی به کارفرمایانی که از کارگران اتباع استفاده می کنند، داده نشود.

رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور گفت: از سوی دیگر باید تدابیری اتخاذ شود تا استادکاران ساختمانی نیز، نتوانند از کارگران اتباع استفاده کنند و فقط ملزم به بکارگیری نیروی کار ایرانی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات کارگران استان قم، گفت: بیمارستان تأمین اجتماعی امام رضا(ع) قم که بیشترین مراجعه جامعه کارگری به آن صورت می گیرد، باید ۳۰۰ تختخوابی باشد که متأسفانه فقط ۱۲۰ تخت دارد؛ متأسفانه با وضعیت فعلی، کارگران و خانواده ایشان برای بحث های درمانی باید ماه ها در نوبت بمانند که امیدواریم این مشکل نیز هر چه زودتر مرتفع شود.

شوکت در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از وزیر بهداشت که گاه و بیگاه بحث واگذاری بحث درمان سازمان تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت را مطرح می کند، گفت: تأمین اجتماعی متعلق به کارگران است و از این رو کارگران دست درازی به اموال شان را بر نمی تابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز