خبرگزاری کار ایران

مراجعه کارگران پروژه آبرسانی دشت‌سیستان به اداره کار/ تاخیر در پرداخت مطالبات ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۴۹۲

حدود ۲۰ نفر از کارگران پروژه ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان با حضور در ادره زابل خواستار رسیدگی به وضعیت حقوق‌های عقب افتاده خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه مشکل پرداخت نشدن مطالبات مزدی کارگران شاغل در پروژه آبرسانی دشت‌سیستان، شماری از این کارگران با مراجعه به اداره کار زابل، پیگیر مطالبات صنفی خود شدند.

تعداد کارگران شاغل در پروژه آبرسانی دشت سیستان تا ۲۲۰۰ نفر برآورد می‌شود، بیشتر این کارگران با مشکل پرداخت نشدن به موقع مطالبات مزدی مواجه هستند و استمرار همین مسئله باعث شد تا ۲۰ نفر از این کارگران برای پیگیری سه ماه مزد معوقه و سایر مطالبات پرداخت نشده خود روز گذشته (سه شنبه، ۲۸ شهریور) به اداره کار زابل مراجعه کنند.

علاوه براین کارگران یاد شده از اینکه به دلیل پرداخت نشدن اعتبارات مالی روند اجرای پروژه متوقف شده است، معترض شدند.

حسینعلی اکبری، دبیر اجرایی اداره کار استان سیستان و بلوچستان در همین خصوص به خبرنگار ایلنا می‌گوید: کارگران شرکت پیمانکاری با حضور در اداره کار زابل خواستار رسیدگی به حقوق‌های عقب افتاده و دریافت حق سنوات خود هستند که به دلیل وضعیت اقتصادی این کارگران این موضوع را به سرعت پیگیری خواهیم کرد.

از سوی دیگر  غلام‌حیدر زورقی، معاون اجرایی طرح آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان، در مورد حقوق‌های معوقه کارگران این پروژه به خبرنگار ایلنا می‌گوید: برخی از شرکت‌های پیمانکاری در پروژه آبرسازی دشت سیستان فعالیت می‌کنند که مدت ۴ ماه است که به دلیل برخی مشکلات تاکنون دستمزد کارگران خود را پرداخت نکرده‌اند .

او بابیان اینکه هم اکنون در حال پیگیری برای حل کردن مشکل به وجود آمده هستیم، ادامه می‌دهد: پیمانکاران برای دریافت صورت وضعیت حتما باید وضعیت کارگران خود را به ما گزارش کنند و از این موضوع نشان می‌دهد که ما همواره در جریان مسائل کارگران هستیم.

زورقی اضافه می‌کند نزدیک به ۵۰ درصد از فعالیت‌های این پروژه به اتمام رسیده است و ما آماده افتتاح فاز اول آبرسانی دشت سیستان هستیم.

معاون اجرایی طرح آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در پاسخ به این سوال که چرا برخی از پیمانکاران کار را تعطیل کرده‌اند بیان کرد: با توجه به اینکه فاز اول این پروژه به اتمام رسیده است برخی از پیمانکاران کار را تعطیل کرده‌اند و تعدیل نیرو کرده‌اند. هنگامی که بودجه برای شروع به کار فاز دوم را دریافت کنیم این پیمانکاران مجدد کارگران خود را برای ادامه کار فرامی‌خوانند.

وی در پایان در مورد وضعیت کلی کارگران پروژه ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان می‌گوید: باتوجه به اینکه در برخی از شرکت‌ها با عقب افتادگی حقوق‌ها روبه‌رو هستیم اما در مقابل شرکت‌هایی هم هستند که هیچ حقوق معوقه‌ای ندارند. به زودی همه مطالبات کارگران این پروژه پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز