خبرگزاری کار ایران

تجمع همزمان کارگران آذر آب و هپکو در شهر اراک

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۴۸۳

در ادامه اعتراضات صنفی کارگران دو کارخانه آذرآب و هپکو، شماری از کارگران این دو واحد صنعتی صبح امروز در نقاط جداگانه شهر اراک تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه اعتراضات صنفی کارگران دو کارخانه آذرآب و هپکو، شماری از کارگران این دو واحد صنعتی صبح امروز ( ۲۸شهریور ماه) در نقاط جداگانه شهر اراک تجمع کردند.

در تجمع نخست، گروهی از کارگران کارخانه آذر آب در ادامه پیگیری‌های صنفی خود، در مجاورت محل این کارخانه  تجمع کردند.

محل برپایی این اجتماع صنفی، محدوده سه راه خمین عنوان شده است و کارگران حاضر در آن مدعی هستند که حدود ۴ ماه است مطالبات مزدی طلبکارند.

معترضان از مسئولان مربوطه تقاضای رسیدگی موثر به موضوع برطرف شدن مسئله‌ بدهی‌های بیمه‌ای و بانکی این واحد صنعتی و از سرگیری فعالیت‌های کارخانه آذر آب را دارند.

این کارگران که در عین حال مالک بخشی از سهام آذرآب محسوب می‌شوند، نسبت به حاشیه‌های نشست اخیر مجمع عمومی سهامداران معترض هستند.

از قرار معلوم نتایج این مجمع که در دو روز متوالی  (۲۶ و ۲۷ شهریور ماه) در سالن تلاش وزارت کار در تهران برگزار شده است مورد ایراد نماینده سازمان بورس اوراق بهادار واقع شده است.

کارگران آذرآب نیز که نظری مشابه نماینده سازمان بورس دارند  معتقدند در برگزاری این نشست ترتیب‌های قانونی ملاحظه نشده است.

از سوی دیگر کارگران کارخانه هپکو اراک نیز در ادامه پیگیری‌های صنفی خود تجمعی اعتراضی دیگری را در منطقه مجاور محل کار خود برپا کردند.

در مورد مطالبات صنفی کارگران هپکو نیر گفته می‌شود که وضعیت نامعلوم معوقات مزدی باعث شده است تا شماری از این کارگران تجمع صنفی برپا کنند.

این کارگران می‌گویند که از زمستان سال گذشته تاکنون مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود را به صورت ناقص دریافت کرده‌اند و با وجود جابجایی کارفرما هنوز این بی‌نظمی ادامه داد.

تلاش‌های خبرنگار ایلنا برای پیگیری موضوع از طریق مسئولان کارخانه‌های ذکر شده تا کنون بی‌نتیجه مانده است اما پیگیری‌ها در این خصوص همچنان از سوی این خبرگزاری ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز