خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران عرب از جدایی اقلیم کردستان عراق

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۴۲۰

کارگران عرب شاغل در صنایع نفت و گاز اقلیم خودمختار کردستان عراق؛ نگران جدایی مناطق کردنشین از این کشور هستند.

به گزارش ایلنا؛ کارگران عرب شاغل در صنایع نفت و گاز اقلیم خودمختار کردستان عراق؛ نگران جدایی مناطق کردنشین از این کشور هستند.

این کارگران که از شهروندان عراقی محسوب می‌شوند، بیشتر روی پروژه‌های گازی و نفتی شهر کرکوک، کار می‌کنند و نگران آن هستند که با جدایی اقلیم کردستان از عراق مجبور به ترک منطقه کرکوک بشوند.

اصرار اقلیم خودمختار کردستان عراق برای انجام همه‌پرسی جدایی در حالی است که دیوان عالی عراق و مجلس این کشور هفته گذشته رای به ابطال و توقف برگزاری همه‌پرسی داده‌اند. با این حال نمایندگان مجلس اقلیم کردستان عراق بدون در نظر گرفتن این ملاحظات، به برگزاری همه‌پرسی در شهر تنش‌آفرین کرکوک که بافت جمعیتی آن  را کردها، ترک‌ها، عرب‌ها و ترکمان‌ها تشکیل می‌دهند، رای داد.

گزارشگر شبکه انگلیسی زبان الجزیره که از چند روز پیش از برگزاری همه پرسی به منطقه رفته است، در گزارشی که به این منظور تهیه کرده و آن را روی سایت این شبکه منتشر کرده، با چند نفر از این کارگران در کرکوک گفتگو کرده است.

یکی از این کارگران به نام احمد که البته گزارشگر این نام را برای جلوگیری از فاش شدن هویت، برای وی انتخاب کرده است،  می‌گوید که چند روز پیش کارفرمای کُرد، به وی گفته است پس از برگزاری همه‌پرسی و قطعی شدن جدایی کردستان او و خانواده‌اش به احتمال، فروان باید به شهر خود بازگردند.

این در حالی است که چندی پیش هم سازمان‌های حقوق بشری در رابطه به نتایج برگزاری همه‌پرسی تنش‌آفرین در تاریخ تعیین شده به «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق هشدار داده‌اند.

به احتمال فراوان همه‌پرسی استقلال اقلیم خودمختار کردستان عراق مهرماه امسال به صورت غیرقانونی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز