خبرگزاری کار ایران

کارگران ستاره خلیج فارس نگران بی‌نتیجه ماندن بازگشت به کار خود هستند/کارفرما: کارگر اخراجی نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۲۹۰

با صدور آراء بازگشت به کار برای کارگران اخراجی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، کارفرمای این واحد تولیدی از اجرای احکام صادر شده خودداری می‌کند. کارفرما نیز می‌گوید: رای صادر شده هیات تشخیص قطعی نیست و باید در هیات اختلاف اداره کار مطرح و قطعی شود.

منابع خبری ایلنا از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها و پیگیری‌های کارگران پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اداره کار شهرستان، فرمانداری بندر عباس و استانداری هرمزگان برای بازگشت به کار خبر می‌دهند.

این کارگران که تعداد آنها حدود ۷۴ نفر است؛ روز ۲۵ شهریور ماه حکم بازگشت به کار خود را از هیات تشخیص اداره کار بند عباس دریافت کرده‌اند اما از جانب مدیریت پالایشگاه ستاره خلیج فارس هنوز اجازه بازگشت به کار آنها داده نشده است.

در همین رابطه یکی از کارگران در تماس با ایلنا گفت: روز یکشنبه هفته جاری (۲۶ شهریورماه) نامه‌های بازگشت به کارمان را به پالایشگاه بردیم اما در وضعیت‌مان تغییری ایجاد نشد.

این کارگران مدعی هستند؛ یازدهم شهریور ماه امسال به دلایل  تغییر وضعیت شغلی خود از قرارداد مستقیم به پیمانکاری؛ از ورود به محل کارشان در پالایشگاه ستاره خلیج فارس منع شده‌اند و تاکنون کارفرمای این مجموعه نسبت به مطالبات آنها بی‌توجه بوده است.

در این خصوص «سیدضیاء‌الدین فائق» مشاور مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به ایلنا گفت: رای صادر شده هیات تشخیص قطعی نیست و باید در هیات اختلاف اداره کار مطرح و قطعی شود.

او با طرح این ادعا که رای صادره به امضای همه اعضای هیات تشخیص نرسیده است، افزود: رای باید به شرکت ابلاغ شود اما ظاهرا قبل از این اتفاق منتشر و رسانه‌ای شده است.

به گفته این مقام مسئول در این شرکت؛ در حالی از کارگران معترض به نام اخراجی یاد شده است که هنوز رابطه همکاری پالایشگاه با آنها قطع نشده و اسامی این کارگران در آخرین لیست پرداخت حق بیمه و دستمزد وجود دارد.

وی با تکرار مواضع گذشته مدیریت این پالایشگاه گفت: نگرانی کارگران مورد نظر بی‌دلیل بوده و آنها قرار است به صورت موقت برای گذراندن یک دوره آموزشی به یک شرکت پیمانکاری دیگر اعزام شوند.

فائق ادامه داد: برهمین اساس مسئولیت این کارگران تنها تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه با پالایشگاه ستاره خلیج فارس است و بعد از آن آنها با مسئولیت شرکت ایکو در محل کار سابقشان مشغول کار می‌شوند.

طبق اظهارات مشاور مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، کارگران مطمئن باشند شرایط کار جدیدی که برایشان در نظر گرفته شده بهتر از قبل خواهد بود و آنها بعد از گذشت حدودا یکسال دوباره تحت مسئولیت مستقیم ستاره خلیج فارس مشغول کار می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز