خبرگزاری کار ایران

در نامه شبکه یاری کودکان مطرح شد؛

درخواست توقف طرح ساماندهی کودکان کار در سطح خیابان

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۰۶۹

شبکه یاری کودکان در نامه‌ای به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواستار توقف اجرای طرح ساماندهی کودکان کار شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شبکه یاری کودکان در نامه‌ای به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره فرآیند اجرایی طرح ساماندهی کودکان کار در سطح خیابان اعتراض کرده است.

در این نامه آمده است: جناب آقای وزیر، دغدغه‌ای که امروز فعالان حوزه حقوق کودک را بر آن داشته تا دست بر قلم برده و صدای اعتراض خود را بدین طریق آشکار کنند، تصمیمات و اقدامات خلق‌الساعه و فاقد مبانی کارشناسی است که برآیند آن را می‌توان در وضع کنونی اجرای طرح ساماندهی کودکان کار در سطح خیابان نظاره‌گر شد. مگر نه این است که تصمیم‌گیری درخصوص پدیده‌های اجتماعی همچون کودکان کار نیازمند واکاوی میدانی مسأله و برهمین روال بهره‌گیری از گنجایش سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در همین حوزه است، چنانچه غیر از این باشد، رفع معضلات و مشکلات ناظر بر حوزه کودکان با تصمیماتی به دور از درک فضای واقعی مسأله چگونه ممکن خواهد شد. متاسفانه در حوزه کودکان هیچ‌گاه به شکلی درخور از ظرفیت‌های انجمن‌های غیردولتی استفاده نشده و همواره انجمن‌های مذکور خارج از جریان اتخاذ تصمیمات مرتبط حکومتی (اعم از قوای سه‌گانه) قرار داشته‌اند. جلسه مشترک جنابعالی که اخیرا با حضور بعضی مسئولان همچون شهردار تهران با موضوع آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، از مصادیق مهجوریت نقش سازمان‌های غیردولتی است، چراکه متعاقب جلسه مذکور نیز اخباری دایر بر جمع‌آوری کودکان کار از سطح شهر در رسانه‌ها انتشار یافت که در این خصوص سازمان‌های مردم‌نهاد همچنان از محتویات نشست و شیوه اتخاذ تصمیمات بی‌اطلاعند.

در ادامه نامه می‌خوانیم: متاسفانه شواهد حکایت از آن دارد که اتخاذ تصمیمات اخیر در حوزه کودکان کار در خیابان، ناظر به جمع‌آوری کودکان پیش گفته بوده و نه ساماندهی آنان، به بیانی روشن‌تر به‌رغم وجود مقرراتی همچون «آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی» و با لحاظ احکام «قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی»، متاسفانه در اجرای طرح ساماندهی این کودکان همچنان با برخوردهای سلیقه‌ای و غیرکارشناسی مسئولان و نهاد‌های ذیربط مواجه می‌شویم. واگذاری کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست تحت‌ شرایطی (بیش از سه مرتبه ساماندهی کودک در سطح خیابان) به بهزیستی و همچنین رد مرز کودکان غیرایرانی از نمونه تصمیمات واجد ایراد اخیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز