خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور پایگاهای میراث جهانی کشور؛

یک ماه از طلب کارگران ارگ قدیم بم پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۰۰۲

درحالیکه نزدیک به ۸۷ روز از پرداخت نشدن دستمزد حدود ۱۲۰ کارگر پروژه مرمت «ارگ قدیم بم» می‌گذرد؛ مدیرکل امور پایگاهای میراث جهانی کشور از پرداخت دستمزد تیرماه این کارگران در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبر نگار ایلنا، در حالی که نزدیک به  ۸۷  روز از پرداخت نشدن دستمزد حدود ۱۲۰ کارگر پروژه مرمت «ارگ قدیم بم » می‌گذرد؛ مدیر کل امور پایگاهای میراث جهانی کشور از پرداخت دستمزد تیر ماه این کارگران در روزهای آینده خبر داد.

«فرهاد عزیزی» با بیان اینکه آنچه باعث تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران پروژه‌های میراث فرهنگی همانند پروژه ارگ قدیم بم شده، زمان تخصیص اعتبارات است، افزود: متاسفانه اعتبارات عمرانی همانند اعتبارات جاری سازمان نیست به همین دلیل با چند ماه تاخیر پرداخت می‌شود.

به گفته وی، هر سال مشکل تخصیص اعتبارات عمرانی وجود دارد و طبق روال هر سال این اعتبارات باید در مرداد و در نهایت شهریور ماه پرداخت می‌شد که هنوز انجام نشده است.

او در خاتمه گفت: کارگران ارگ بم در هر شرایطی با همه دغدغه‌هایشان به کار خود در این پروژه ادامه داده‌اند و ما نیز به صورت جدی پیگیری مطالبات آنها هستیم.

نمی‌توان برای پرداخت مطالبات کارگران زمان مشخصی تعیین کرد

اظهارات مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی کشور درحالی‌ست که افشین ابراهیمی (مدیر پایگاه میراث جهانی بم) از زمان پرداخت مطالبات مزدی کارگران پروژه ارگ بم اظهار بی‌اطلاعی کرد.

او با تایید معوقات سه ماهه کارگران ارگ بم با احتساب شهریور ماه گفت: در جریان مشکلات کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم هستم  واین کارگران حق دارند پیگیر مطالبات خود باشند.

او با بیان اینکه نسبت به مطالبات کارگران ارگ قدیم بم بی‌توجه نیست و تمام تلاش خود را برای پیگیری مطالبات معوقه کارگران انجام می‌دهد، افزود: در حال حاضر برای پرداخت مطالبات کارگران نمی‌توان زمان مشخصی تعیین کرد با این حال این مشکل در نتیجه کمبود منابع مالی و اعتبارات پروژه بازمی‌گردد.

وی افزود: سالهاست که با کارگران پروژه ارگ قدیم بم همکارم و از نزدیک در جریان مشکلات آنها هستم بنابر این در خصوص نگرانی این کارگران می‌توان گفت حق با آنها است.

کارگران ارگ بم شکایت کنند، پیگیری می‌کنیم

همچنین روز سیزدهم ماه جاری صالح برایی‌نژاد (رئیس اداره کار شهرستان بم) با یادآوری اینکه کارگران ارگ قدیم بم مانند سایر کارگران برای پیگیری مطالبات خود از حق مراجعه انفرادی به مراجع تشخیص و حل اختلاف ادارات کار برخوردارند، به ایلنا گفته بود: کارگران ارگ بم هنوز شکایتی را در ارتباط با معوقات مزدی خود با اداره کار مطرح نکرده‌اند.

او با بیان اینکه اداره کار شهرستان بم برای رسیدگی به شکایت‌های احتمالی کارگران این پروژه عمرانی اعلام آمادگی می‌کند، افزود: تا این لحظه ازسوی کارگران پروژه مرمت ارگ بم، شکایتی در اداره کار شهرستان بم مطرح نشده است.

به گفته وی، در سه تا چهار ماه نخست سال جاری کارگران مجموعه ارگ بم معوقات مزدی داشتند که نارضایتی کارگران را فراهم کرده بود و درنهایت با وساطت اداره کار و سایر نهادهای مرتبط در شهرستان بم مشکل معوقات مزدی کارگران حل شد.

گفتنی است؛ پروژه مرمت ارگ قدیم بم مربوط به بازسازی بناهایی است که۱۴ سال پیش در جریان وقوع زلزله سال ۸۲ ویران شد. گفته می‌شود  برخی از کارگران از پیش از وقوع زلزله سال ۸۲ در بازسازی و نگهداری پروژه ارگ بم مشارکت داشتند بطوری که در حال حاضر سابقه کاری آنها تا ۲۰ سال هم می‌رسد.

ارگ تاریخی بم با بیش از ۲۰ هکتار وسعت بزرگترین بنای خشت گلی جهان است که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ سال قدمت دارد و تا حدود ۱۸۰ سال قبل عده‌ای از اهالی بم در آن سکونت داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز