خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس تامین اجتماعی:

حذف قوانین منسوخ با تجمیع بخشنامه‌های مربوط به مستمری از کارافتادگی

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۹۰۸

یک کارشناس تامین اجتماعی می گوید که هدف از تجمیع بخشنامه‌های مربوط به مستمری از کارافتادگی، حذف قوانین و مقررات منسوخ شده در گذر زمان و طبقه بندی و دسته بندی آنان بوده است چرا که در گذر زمان منسوخ شده‌اند و عملا در تصمیم گیری‌ها مشکل ایجاد کرده‌اند

«عباس اورنگ» کارشناس تامین اجتماعی در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: هدف از تجمیع بخشنامه‌های مربوط به مستمری از کارافتادگی، حذف قوانین و مقررات منسوخ شده در گذر زمان و طبقه‌بندی و دسته‌بندی آنان بوده است چراکه در گذر زمان منسوخ شده‌اند و عملا در تصمیم‌گیری‌ها مشکل ایجاد کرده‌اند.

اورنگ افزود: قرار نیست که با تجمیع بخشنامه‌های مربوط به از کارافتادگی تعهدات گذشته سازمان تامین اجتماعی حذف شود بلکه تنها زواید بخشنامه‌های قبلی در جهت روان سازی اجرای آنها به کنار گذاشته می‌شود.

به اعتقاد کارشناسان؛ در پنج دهه‌ای که از عمر سازمان تامین اجتماعی می‌گذرد، قوانین و مقررات مختلف و گاها متضادی در این حوزه تدوین و تصویب شده‌اند که در عمل برداشت‌های متفاوتی از نحوه اجرای آنها، ایجاد کرده‌اند.

اورنگ هدف از این کار را خلاصه‌سازی و روان‌سازی قوانین به سبب متعدد بودن آنان دانست و افزود: بر این اساس قوانین گذشته که در گذر زمان منسوخ شده‌اند را  به کنار می‌گذاریم و موارد کاربردی‌تر را که در شرایط فعلی کارایی  دارند را در یک کتابچه قرار می‌دهیم تا همه بازنشستگان از حقوق خود مطلع شوند.

اورنگ افزود: به این ترتیب اجرای تعهدات و تکالیف را در مسیر درست خود قرار می‌دهیم به گونه‌ای که سطح انتظارات متناسب با آن تنظیم شوند.

وی برای نمونه در این رابطه می‌گوید که سازمان تامین اجتماعی برای  پرداخت مستمری تکلیف دارد، اما برای پرداخت وام به بازنشستگان تکلیفی ندارد اما شاید در گذشته در رابطه با پرداخت وام به بازنشستگان دستورالعمل‌هایی وجود داشته که هم اکنون منسوخ شده‌اند.

این کارشناس تامین اجتماعی با بیان اینکه  هم اکنون بیش از  ۵۰ سال از عمر سازمان تامین اجتماعی می‌گذرد و قوانین متضادی در این سال‌ها تدوین شده اند، گفت: بازنشستگان باید از حقوق خود مطلع باشند و این حقوق البته مبنای تصمیم گیری‌هایشان است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز