خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

شهرداری مشهد به مطالبات کارگران شهری توجه کند/ساماندهی قراردادها روی میز شورای شهر

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۵۵۳

عضو شورای عالی کار کشور معتقد است عدم نظارت بر پیمانکاران در شهرداری‌ها مشکلی است که همه کارگران این سازمان در سراسر کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

احسان سهرابی (رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان‌رضوی) در مورد مطالبات کارگران شهرداری استان به خبرنگار ایلنا می‌گوید: به دنبال تشکیل دور پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا و جابجایی مدیران شهری، جامعه کارگری استان خراسان رضوی، خواستار توجه جدی به مطالبات کارگران حوزه‌ شهرداری هستند.

او ادامه می‌دهد: پرداخت به موقع دستمزدها، لیست ارسالی بیمه‌، عدم استفاده از قراردادهای سفید امضا، پرداخت سهم کارهای سخت و زیان‌آور و ... ازجمله مطالباتی است که فعالان کارگری استان خواهان رسیدگی به آنها هستند.

وی در مورد عواملی که این مشکلات را برای کارگران به وجود می‌آورد، اضافه می‌کند: عمده مشکل کارگران شهری به عدم نظارت مسئولان سازمان شهرداری بر فعالیت پیمانکاران مربوط می‌شود بنابراین با ورود شهرداران جدید امیدواریم وضعیت پیمانکارن شفاف شود.

این فعال صنفی کارگری افزود: امروز همه کارگران شهرداری‌ها در کشور دچار مشکلات مشابه هستند. عدم نظارت بر پیمانکاران در شهرداری‌ها مشکلی است که همه کارگران این سازمان در سراسر کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان‌رضوی در پایان می‌گوید: فعالان کارگری استان از تیم جدید شهرداری مشهد می‌خواهند تا رسیدگی به وضعیت کارگران شهرداری مشهد را در دستور کار قرار دهد تا دیگر شهرداران استان به عنوان الگو از آنان تقلید کنند.

 قراردادهای کارگران شهرداری را ساماندهی می‌کنیم

رمضان‌علی فیضی (عضو شورای شهر مشهد) در مورد رسیدگی شورای شهر و شهرداری مشهد به وضعیت کارگران این سازمان به خبرنگار ایلنا می‌گوید: سیاست‌های شورای شهر و شهرداری مشهد در مقابل مسائل مربوط به دستمزدها، قراردادها، شرایط کار، اضافه کارها و ... کارگران این سازمان را در دستور کار قرار خواهیم داد تا به مسائل آنها رسیدگی شود.

او ادامه می‌دهد: لازم به ذکر است که همه این مسائل به صورت کامل به شورای شهر و شهرداری مربوط نیست بلکه قانون کار و نوع قراردادها هم دخیل است با وجود این ما از همه توان خود برای بهبود وضعیت کارگران استفاده خواهیم کرد.

فیضی با اشاره به وضعیت پیمانکاران شهرداری مشهد خاطرنشان می‌کند: در گام نخست قراردادهای کارگران با پیمانکاران شهرداری باید ساماندهی شود و پس از آن نظارت بر عمکرد کارفرماها و پیمانکاران افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز