خبرگزاری کار ایران

هفته گذشته در تاکستان رخ داد؛

تعدیل ۷۹ کارگر باسابقه دو کارخانه به دلیل پایان زمان قرارداد

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۵۰۲

هفته گذشته ۷۹کارگری که در دو کارخانه «فولاد قزوین » و«آرمان شفق » مشغول کار بودند پس از اتمام قرارداد کار بیکار شدند.

منابع خبری ایلنا از بیکاری ۷۹ کارگر دو کارخانه «فولاد قزوین » و «آرمان شفق» به دلیل اتمام قرارداد کار خبر می‌دهند.

براساس این اطلاعات؛ کارگران یاد شده در دو کارخانه جداگانه اما در استخدام یک کارفرمای واحد مشغول به کار بودند که در نهایت روز ۱۹ شهریور ماه به دلیل پایان مدت قرارداد شغل خود را از دست دادند.

طبق اظهارات کارگران از قرار معلوم ۵۲ نفر از تعدیل‌شدگان در کارخانه فولاد قزوین و ۲۷ نفر دیگر در کارخانه آرمان شفق مشغول به کار بوده‌اند. هریک از این کارگران نزدیک به ۱۴ سال سابقه کاری دارند و قرارداد کاری آنها در زمان اخراج خاتمه یافته است.

این کارگران با یادآوری اینکه هنوز نزدیک به ۵۰۰ کارگر در این دو واحد مشغول کارند، افزودند: این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و این نگرانی را به وجود آورده است که همکاران باقیمانده نیز به سرنوشت مشابه مبتلا شوند.

بنا بر ادعای کارگران، مشکلات این دو کارخانه از زمان آغاز تحریم‌های اقتصادی شروع شده‌است.

در این رابطه سیدمجید موسوی (رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان تاکستان) با تایید خبر بیکاری تعدادی از کارگران دو کارخانه فولاد قزوین و آرمان شفق گفت: کارگران این دو کارخانه تحت مدیریت یک کارفرما در شهرستان تاکستان فعالیت دارند.

او با بیان اینکه مسئولیت این دو کارخانه از تاریخ نهم مرداد ماه به یک شرکت پیمانکاری واگذار شده است، افزود: شرکت موردنظر برخی کارگران را به دلیل عدم نیاز بعد از اتمام قرارداد بیکار کرده است.

به گفته وی، چند سال است این دو احد تولیدکننده فولاد و میلگرد به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی وضعیت خوبی نداشته و دچار چالش‌ بوده‌اند.

رئیس اداره کار شهرستان تاکستان درخصوص پیگیری وضعیت مطالبات کارگران اخراجی این دو واحد گفت: قرار است مطالبات مزدی کارگران بیکار و شاغل این دو کارخانه به زودی پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز