خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بی‌پاسخ ماندن درخواست ماهیگیران بوشهری برای باربری در مواقع دریابست

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۰۰۴

از قدیم در آب‌های خلیج فارس مرسوم بود که شناورهای صیادی بتوانند با باربری و یدک‌کشی منبع درآمدی در کنار ماهیگیری داشته باشند ولی مدتی است که سازمان بنادر و کشتیرانی با فعالیت آنها مخالفت می‌کند.

محمد کارگر (عضو هیات رییس اتحادیه صیادان استان بوشهر) به خبرنگار ایلنا گفت: ماهیگیران استان بوشهر به دلیل درآمد پایین حرفه خود، خواهان دریافت مجوز برای یدک‌کشی و باربری در مواقع دریابست هستند.

وی با یادآوری اینکه از قدیم مرسوم بود که شناورهای صیادی در حوزه باربری و یدک‌کشی نیز فعالیت کنند، ادامه داد: مدتی است که سازمان بنادر و کشتیرانی با این موضوع مخالفت می‌کند.

وی افرود: این مخالفت در حالی است که هم اکنون میانگین درآمد ماهیگیری در آب‌های خلیج فارس ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان است زیرا با کم شدن ذخایر دریایی و همچنین افزایش تعداد دریابست‌ها در طول فصل صید، صیادان به دنبال راهی برای افزایش درآمد خود هستند.

مسئول اتحادیه صیادان بوشهر بابیان اینکه مدت دوره دریابستی معمولا از یک هفته، ده روز شروع می‌شود، گفت: برای خارج شدن از وضعیت معیشتی کنونی از سوی تعاونی صیادان پیشنهاد دادیم تا در مواقعی که به هر عنوان صید ماهی تعطیل است صیادان بتوانند با شناورهای خود به عنوان یدک‌کش و باربر کسب درآمد کنند.

کارگر ادامه داد: این درخواست را به سازمان شیلات دادیم و آنها با این موضوع موافقت کردند ولی گویا سازمان بنادر و کشتیرانی با آن مخالفت کرده است. بازار کار حمل و نقل کالاها بسیار گسترده است به نوعی که ماهیگیران می‌توانند وضعیت مالی بهتری داشته باشند.

این فعال صنف صیادان بوشهری گفت: شناورهای ماهیگیری همراه با شناورهای باربری در یک اسکله و در یک بندر پهلو می‌گیرند و همواره این شناورهای ماهیگران هستند که در حوادثی مانند آتش‌سوزی که علت آنها شناورهای باربری است از بین می‌‌رود.

او معتقد است؛ اگر شناورهای ماهیگیری مشکلی از نظر بهداشتی به وجود می‌آورند چرا مسئولان سازمان بنادر اجازه می‌دهند همراه با شناورهای باربری در یک بندر توقف کنند.

این فعال صیادی در پایان می‌گوید: شناورهای صیادی منبع درآمدی برای هزاران ماهیگیر استان است و با توجه به کمبود منابع و عوامل دیگر درآمد صیادان کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد برای همین از طریق مسئولان استانی پیگیر موضوع فعالیت‌های اقتصادی صیادان هستیم ولی تاکنون هیچ خبری به ما نداده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز