خبرگزاری کار ایران

با صدور ابلاغیه‌ای درخواست شد؛

شرایط برابر برای اشتغال زنان و مردان در پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۷۵۳

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با صدور ابلاغیه‌ای از مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس خواست تبعیض جنسیتی در پارس جنوبی برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فضای اشتغال در پروژه‌های پارس جنوبی به گفته فعالان کارگری نسبتا مردانه است و زنان حضور چندانی در این پروژه‌ها ندارند.

گرچه زنان امکان تحصیل در رشته‌های مرتبط با نفت و پتروشیمی را دارند اما به راحتی در پروژه‌های نفتی استخدام نمی‌شوند. پارس جنوبی یکی از مهمترین مراکز اشتغال در حوزه نفت و گاز است که حالا با صدور ابلاغیه‌ای قرار شده زنان امکان برابر برای اشتغال در این حوزه و بهره‌گیری از فرصت‌های آن راداشته باشند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با صدور ابلاغیه‌ای از مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس خواسته‌ است با فراهم آوردن شرایط، معرفی نیروهای جویای کار به تاسیسات و با رعایت عدم تبعیض جنسیتی، شرایط برابر را برای اشتغال بانوان و آقایان در تاسیسات پارس جنوبی فراهم سازد.

در بخشی از ابلاغیه صادره از مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خطاب به مدیریت کار و خدمات اشتغال آمده است: نظر به إسناد بالا دستی، تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های شفاف دولت جمهوری اسلامی و ابلاغیه مقام عالی وزارت تاکید می‌شود؛ در کلیه موارد جذب در پارس جنوبی ( به استثنای اشتغال در سمت‌های اقماری و سکوهای دریایی) همه شرکت‌ها و پیمانکاران موظف هستند شرایط برابری را برای بانوان در جذب لحاظ کنند.

مهدی یوسفی در این ابلاغیه، ضمن موظف کردن مدیریت کار و خدمات اشتغال به ارائه ماهیانه نتایج اقدام‌های صورت گرفته در این حوزه، خواهان اعلام فهرست کارجویان بدون هرگونه تبعیض جنسیتی و در شرایط برابر به شرکت‌ها شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز