خبرگزاری کار ایران

با جایگزینی ماشین‌های خود ران به‌جای کارگران پیک موتوری؛

قریب‌الوقوع بودن بیکاری بیش از ۱۰۰ هزار کارگر آمریکایی شاغل در رستوران‌های زنجیره‌ای

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۱۸۶

استفاده از ماشین‌های خود ران در رستوران زنجیره‌ای آمریکا برای رساندن سفارش‌ها به مشتریان موجب اعتراض کارگرانی شده است که تا همین چندی پیش با استفاده از موتورسیکلت این کار را برعهده داشتند. تخمین زده می‌شود ۱۰۰ هزار کارگر در سراسر آمریکا در این شغل مشغول به کار باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استفاده از ماشین‌های خود ران در رستوران زنجیره‌ای آمریکا برای رساندن سفارش‌ها به مشتریان موجب اعتراض کارگرانی شده است که تا همین چندی پیش با استفاده از موتورسیکلت این کار را برعهده داشتند.

تخمین زده می‌شود که در در سراسر آمریکا بیش از ۱۰۰ هزار کارگر در خدمات مربوط به رساندن سفارش‌ها به مشتریان، مشغول به کار باشند که بیش از نیمی از آنها سرپرست خانواده هستند و بیکاری ‌آنها ضربه معیشتی بزرگی  به کارگران محسوب می‌شود.

شبکه تلویزونی فاکس نیوز آمریکا که با تعدادی از این کارگران صحبت کرده است؛ روز گذشته (چهارشنبه/6 سپتامبر) گزارشی از نارضایتی این کارگران پخش کرد.

یک نفر از این کارگران که در رستوران زنجیره‌ای «دومینوز پیتزا» کار می‌کند  به گزارشگر فاکس نیوز گفته است که بیکاری هزاران کارگر آن هم در رستوران‌هایی که خود را حامی ایجاد اشتغال برای طبقات کم درآمد جامعه می‌دانند امری غیر انسانی است و ضربه بزرگی به جوانان آمریکایی وارد می‌کند که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه هیچ کاری به جز رساندن سفارش‌های رستوران‌ها به در خانه مشتریان پیدا نکرده‌اند.

یک کارگر دیگر نیز که در رستوران زنجیره‌ای «دانکن دوناتس» کار می‌کند ضمن ابراز نگرانی از قریب‌الوقوع بودن بیکاری خود به فاکس نیوز گفت که دانکن دوناتس در سراسر آمریکا در سراسر آمریکا ۱۰ هزار شعبه دارد تصور کنید اگر در تمام شعبه‌ها از این تکنولژی استفاده شود چه بالایی سر کارگران و خانواده‌های آنان می‌آید.

کارگر جوان دیگری که در قدیمی‌ترین شعبه رستوران زنجیره‌ای برگر کینگ در شهر میامی ایالت فلوریدار کار می‌کند به فاکس نیوز گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری خود را اصلی‌ترین حامی کارگران معرفی کرده و حتی گفته بود  که حزب جمهوری خواه از این به بعد حزب کارگران آمریکاست اما مشخص نیست که چرا حالا در مقابل این اتفاقات سکوت کرده است.

ماشین‌های خودران با استفاده از سیستم‌ ماهواره‌ای جی.پی.اس کار می کنند و هم اکنون توسط کارخانه تسلا موتورز و گوگل تولید می‌شوند و در‌ آینده نزدیک باتوجه به برقی بودن و عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی و عدم نیاز به راننده به صورت گسترده در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز