خبرگزاری کار ایران

ادامه تجمعات در شهرستان بانه/ نماینده مجلس: با عاملان تیراندازی به کولبران برخورد شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۴۵۹

تجمع مردم بانه در اعتراض به کشته شدن دو کولبر امروز هم ادامه یافت. محسن بیگلری (نماینده مردم بانه) می‌گوید: پیگیر حادثه از مراجع قضایی هستم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته تیراندازی به کولبران توسط هنگ مرزی صورت گرفت و ۲ نفر از شهروندان بانه کشته شدند. یکی از کشته‌شدگان، دهیار شهرستان بانه بوده است. در اعتراض به این حادثه، خانواده‌های کولبران و مردم محلی بانه مقابل فرمانداری بانه تجمع کردند. تجمع‌کنندگان خواستار رسیدگی فرمانداری بانه به مساله هستند.

امروز (چهاردهم شهریور) این تجمع همچنان ادامه دارد.

محسن بیگلری (نماینده مردم بانه در مجلس شورای اسلامی) در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: به مردم بانه و به خصوص به خانواده دو کولبرِ متوفی تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: از تمام مراجع قضایی در سطح ملی پیگیر موضوع هستم. حتی خواستار برگزاری جلسه شورای تامین شهرستان شده‌ام و از قوه قضاییه و سایر نهادهای ذیربط نیز خواسته‌ام که موضوع را رسیدگی کنند تا حق این دو کولبرِ مظلوم ضایع نشود.

وی تاکید کرد: بایستی با عاملان حادثه تیراندازی به این دو کولبر به شدت برخورد شود و به اشد مجازات محکوم شوند.

بیگلری در ارتباط با تجمعات دو روز گذشته گفت: این تجمعات به ضرر مردم است؛ چراکه از یکسو از آنها سوءاستفاده و بهره‌برداری‌های ناروا می‌شود و از سوی دیگر، نتیجه‌ای از آنها حاصل نمی‌شود.

نماینده مردم بانه در پاسخ به این سوال که خانواده‌های کولبرانِ متوفی هیچ راه مشخصی برای رسیدن به حق و حقوقشان ندارند، گفت: خانواده‌ها مطمئن باشند که بنده به عنوان نماینده مردم این شهرستان پیگیر موضوع هستم و تا حصول به نتیجه مساله را دنبال می‌کنم.

بیگلری در پایان با بیان اینکه مساله کولبری در مناطق کردنشین نیازمند ساماندهی است و نباید با کولبران که از قشر ضعیف جامعه هستند، برخورد قهری صورت بگیرد؛ اظهار داشت: مسئولان عالیرتبه قول پیگیری داده‌اند و قرار است از نزدیک اوضاع کولبرانِ مرزی را ببینند و به فکر راه‌حل باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز